سیاسی و اجتماعی

برگزاری ۷ محور برنامه همزمان با هفته سلامت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، پرویز خالقی فرماندار زنجان در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های هفته سلامت شهرستان، اعلام نمود: برنامه های مدون سالجاری در زنجان حاکی از گرامیداشت هفته سلامت بر پایه ۷ محور برنامه متنوع، خلاقانه و کاربردی بوده که ایام این هفته را به لحاظ سیاستهای بهداشتی و درمانی پربارتر خواهد نمود.
خالقی تاکید کرد: تمامی ادارات و دستگاهها بایستی در امر ارتقای سلامت جامعه دخیل بوده و این مهم به صورت فرابخشی دنبال گردد.
فرماندار زنجان خواست تا برنامه های هفته سلامت صرفاً به برهه ای از سال محدود نشده بلکه به صورت کاملا عملیاتی و کاربردی در تمام مقاطع سال اجرایی شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان زنجان تاکید کرد: تا زمینه های ارتقای بهداشت افراد با راهکارهای پیشگیرانه اعم از غربالگری فشار خون، مرض قند و … بیش از پیش فراهم گردد.
این مسئول هزینه های حوزه بهداشت را از جنس سرمایه گذاری دانسته و افزود: با توجه ویژه به حوزه بهداشتِ پیشگیرانه، جامعه از بسیاری از هزینه های هنگفت مربوط به درمان بیماریهای صعب العلاج در امان خواهد بود.
فرماندار زنجان همچنین به لزوم برگزاری دوره های آموزشی به جوامع هدف مختلف نظیر کارکنان ادارات، دانش آموزان و … در زمینه مباحث پزشکی، کمک های اولیه، ایمنی تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا