سیاسی و اجتماعی

لزوم ترویج فرهنگ تعاون در جامعه

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ، محمدحسن حسینی با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ تعاون در جامعه، اقدام اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان و جهاددانشگاهی زنجان در راستای ترویج این فرهنگ حسنه را یک گام ارزشمند برای تعالی فرهنگ تعاون دانست و افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه منعقد شده است تا گام‌های موثری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون برداشته شود.
وی با یادآوری اینکه یکی از اقداماتی که قرار است در قالب این تفاهم‌نامه انجام شود، آشنا کردن دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز کشور با شرکت‌های تعاونی و نیز نحوه فعالیت این شرکت‌ها است، تصریح کرد: هر ساله در راستای ترویج فرهنگ تعاون و نیز آشنا کردن آحاد جامعه با فرهنگ تعاون و نحوه تشکیل شرکت‌های تعاونی، تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز دانشگاهی منعقد می‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم این کار، آشنایی دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه با فرهنگ کار گروهی و جمعی است، ادامه داد: در راستای تحقق این امر، شرکت‌های تعاونی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان مورد بازدید قرار می‌گیرد و به طور کل اقشار مختلف جامعه به لحاظ آموزشی با شرکت‌های تعاونی و نحوه فعالیت آن‌ها آشنا شده و کار گروهی و جمعی ترویج می‌یابد.
مدیر امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در اقدام اخیر و با همکار معاونت آموزشی جهاددانشگاهی زنجان، دانش‌آموزان یکی از مدارس غیرانتفاعی زنجان از خط تولید بلدرچین و تخم بلدرچین شرکت تعاونی خرم پروتئین بازدید کردند، اظهار کرد: معتقدیم به هر میزان که دانش‌آموزان بتوانند به صورت بصری این مراحل را مشاهده کنند، کمک‌حال آن‌ها در شکل‌گیری شغل آینده‌شان خواهد بود.
حسینی با بیان اینکه بسیاری از افراد با وجود اینکه به حرفه خاصی علاقه دارند اما شناخت کافی از آن ندارند، عنوان کرد: برگزاری چنین تورهایی این زمینه را فراهم می‌کند تا به صورت عملی با همه این موارد آشنا شده و راحت‌تر بتوانند شغل آینده خود را انتخاب کنند. از طرفی معتقدیم نسل جوان از ابتدا باید وارد عرصه تولید شده و بتوانند چندین نفر را نیز مشغول به کار کنند؛ چرا که این عرصه تولید بسیار پویا بوده و بهتر از این است که جذب ارگانی شده و صرفاً پشت میزنشین باشند.
وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ تعاون و همیاری باید گفتمان تعاون و فرهنگ کار گروهی از پایه ابتدایی به دانش‌آموزان انتقال یابد و نسلی تربیت شود که ایران را با کار جمعی به توسعه برساند، از این رو با همکاری جهاددانشگاهی زنجان در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده به دنبال تحقق این مهم هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا