اقتصاد

لکه گیری ۹۰ کیلومتر از مسیر آزادراه زنجان به قزوین

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:۹۰ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال لکه گیری و روکش آسفالت شد.
جعفر قزوینیان به اقدامات انجام گرفته در ۹ ماهه امسال برای بهسازی آزادراه زنجان – قزوین اشاره کرد و افزود:خوشبختانه با این اقدامات بخش مهمی از خرابی های مسیر که موجب نارضایتی کاربران و ناایمنی آزادراه شده بود برطرف شد.
وی گفت: امیدواریم بهسازی و مرمت آسفالت تمامی آزادراه زنجان به قزوین سال آینده به اتمام برسد تا این مسیر به یکی از جاده های خوب کشور تبدیل شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون پروژه های راهسازی و روکش آسفالت با توجه به آغاز فصل سرما و برودت هوا طبق برنامه زمان بندی تعطیل شده است و سال بعد با گرم شدن هوا مجددا در دستور کار قرار می گیرد.
وی یادآور شد: برای بهسازی و لکه‌گیری آزادراه زنجان به قزوین قرارداد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی و همچنین یک قرارداد ۴۰۰ میلیارد ریالی برای مدت ۲ سال منعقد شد تا قسمت های بحرانی آزادراه از کیلومتر ۶۸ به بعد ترمیم و اصلاح شود.
این مسئول ادامه داد: طی مدت یاد شده برای تکمیل و ارتقای بلوک مفصلی آزادراه زنجان به قزوین نیز ۱۰۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال نصب شد.
قزوینیان افزود: همچنین پنج نقطه حادثه خیز در مسیرهای ارتباطی استان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال طی یکسال گذشته اصلاح و ایمن سازی شد.
وی خاطر نشان کرد: در راستای ایمن سازی مسیرهای استان نیز چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطی کشی با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال انجام گرفت.
گفتنی است، استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا