اخبار ویژهاقتصاد

تامین آب پایدار ۱۰ روستا در شهرستان ابهر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۱۰ روستا شامل روستاهای “درسجین”، “شیورین”، “ازناب”، “خلیفه حصار”، “آقجه کند”، “توده بین”،”نورین”،  “کوه زین”، “مهستان” و “خراسانلو” در شهرستان ابهر با اجرا طرح آبرسانی از آب پایدار و سالم برخوردار شدند.
علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: با آبرسانی به این روستاها جمعیتی بالغ بر ۳۳۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند.
وی افزود: در مجتمع درسجین که آبرسانی به ۶ روستا از طریق این مجتمع انجام می پذیرد، الکتروپمپ، تابلو برق و کابل های برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال تعویض و آبدهی این مجتمع از ۸ لیتر در ثانیه به ۱۲ لیتر افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: برای احداث مخازن مورد نیاز این مجتمع نیز که به حجم ۷۵۰ متر مکعب پیش بینی شده است، بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که پس از تصویب برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
جزء قاسمی به طرح آبرسانی به مجتمع خراسانلو نیز اشاره کرده و بیان داشت: این طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث ۱۷۰۰ متر خط انتقال، تامین و تجهیز تاسیسات برقی، مکانیکی و احداث اتاقک سرچاهی انجام شد.
وی به حفر یک حلقه چاه به عمق ۱۲۰ متر در روستای نورین نیز اشاره کرده و گفت: برای اجرای این عملیات بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که عملیات تجهیز آن نیز بزودی آغاز می شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا