پزشکی و سلامت

لزوم شناسایی ظرفیت های بالای هلال احمر زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر در بخش های مختلف ظرفیت های بالایی دارد که باید شناسانده شود تا خدمات مطلوبی را به هموطنان ارائه دهیم.
مهندس حکمت اله هاشمی در دیدار شهردار و رئیس شورای شهر کرسف با ایشان افزود: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر ارگانی بین المللی محسوب می شود در کنوانسیون ژنو و در صلح جهانی جزو کشورهای تاثیرگذارهستیم.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم نگاه و اندیشه انسان دوستی را حاکم کنیم، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست سالجاری برنامه تحولی در تمامی حوزه های هلال احمر استان زنجان محقق خواهد شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه ظرفیت های اجتماعی بسیار بالایی داریم، گفت: در قالب طرحی و با حمایت خیرین به خانواده های کم برخوردار روستاهای دور افتاده و محروم استان در بخش درمانی و دارویی خدمات ارائه خواهیم داد.
هاشمی اظهارداشت: ظرفیت جمعیت هلال احمر در این بخش های های بیان شده بسیار بالاست که باید شناسانده شود تا بتوانیم به نحو احسن برای هموطنان خدمات مورد نیاز را ارائه دهیم.
وی به راه اندازی پایگاه امداد و نجات جاده ای در سطح شهرستان های استان بر اساس آمایش سرزمینی تاکید کرد و گفت: در کمترین زمان پایگاه امدادی مسیر خدابنده – بیجار ایجاد می شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در کنار پایگاه امدادی، خانه هلال را نیز راه اندازی و آموزش های هلال احمر را به همه علاقمندان ارائه خواهیم داد.
شهردار کرسف نیز در ادامه این دیدار گفت: هلال احمر فارغ از جریان های سیاسی ارگانی جهانی وعام النفعه به شمار می رود که عملکردش درحوزه های مختلف رضایت بخش بوده است.
فیض اله شیرازی با بیان اینکه آماده همکاری با هلال احمراستان زنجان هستیم، افزود: زمینی ۳۰۰ متری را برای احداث پایگاه امداد ونجات جاده ای به این مجموعه به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیون ریال اهدا کرده ایم.
وی تاکید کرد: استقرار پست موقت امداد و نجات جاده ای در طرح زمستانی هلال احمر در مسیر کرسف – زرین رود در امدادرسانی بسیار تاثیرگذار بود.
شهردار کرسف خاطرنشان کرد: تیم های عملیاتی این پایگاه در حوادث ناشی از رانندگی نسبت به نجات جان مصدومان کمک قابل توجهی کردند.
شیرازی ادامه داد: کرسف در مسیر ترانزیت خدابنده به شهرستان بیجار قرار دارد و شاهد حوادث رانندگی بسیار زیادی در این مسیر ارتباطی هستیم که نیاز است در این مسیر پایگاه امداد و نجات مستقر شود.
وی افزود: هفت هزار نفر سهرورد، پنج هزار نفر جمعیت کرسف و دهستان های آن نیز جمعیت ۱۲ هزار نفری دارد که پایگاه امداد و نجات جاده ای بیش از ۲۵ هزار نفر را پوشش امدادی خواهد داد.
گفتنی است، شهردار کرسف و علی نقدی عضو شورای شهر با سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان دیدار و انتصاب ایشان را تبریک گفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا