اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

اقدامات بانوان جهادگر مصداق بارز کلمه طیبه در قرآن است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،استاندار زنجان گفت: کاری که زنان تاثیرگذار اقتصادی، اجتماعی و کارآفرینان در عرصه جهاد تبیین انجام دادند، مصداق بارز کلمه « طیبه» است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.
دکتر افشارچی در نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات قرآن کریم در زنجان از چند دهه قبل بیان کرد: همین بانوانی که امروز از آنها تجلیل شد، سر منشاء همین جلسات قرآنی بودند که افراد بسیاری با حضور در کلاس درس آنها تفسیر قرآن کریم و درس زندگی آموختند.
استاندار زنجان افزود: هر کار فرهنگی یا قرآنی و یا اقتصادی که انجام می‌شود، اگر درست و پاک باشد، خداوند آن را تثبیت می‌کند و پس از مدتی کار ریشه‌دار شده و میوه می‌دهد.
افشارچی اضافه کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود، حلقه‌های میانی این جمع هستند، چون هیچ ارتباط دولتی نداشتند اما با همین شرایط یک نهضتی ایجاد کردند، پس حضور این بانوان را ارج می‌نهیم.
استاندار زنجان در ارتباط با مسئله حجاب و صحبت‌های مطرح شده پیرامون آن نیز گفت: ما قریب به ۵۰ سال است که با دشمن در حال جنگ هستیم، البته این شرایط می‌توانست طور دیگری هم باشد، اما در آن صورت زندگی ما یک زندگی تمدنی نبود و مجبور بودیم زیر سایه یک تمدن دیگر برویم.
وی تصریح کرد: آن چیزی که امروز به عنوان سبک زندگی و تمدن داریم، یک لبه درگیری است، شما اگر بخواهید حجاب را در چارچوبی غیر از آن چیزی که است، تصور کنید؛ قابل دفاع نخواهد بود، چون فکر و حرکت ما متفاوت است و منظور از این ما ( اسلام) است.
استاندار زنجان افزود: آن چیزی که در اسلام از خانواده یاد شده آرامش و رحمت است و این تعریف با تعاریف جوامع غربی که صرفا زن و مرد را به خاطر مسائل جسمی به هم ارتباط می‌دهد، متفاوت است.
وی تصریح کرد: پس اگر چنین موضوعی مطرح می‌شود و حجاب زیر سوال می‌رود، باید دفاع کنیم، باید جلساتی از این جنس تشکیل شود تا ثابت کنیم هم می‌توانیم در زندگی آرامش داشته باشیم و هم در مسائل اجتماعی و فرهنگی سرآمد باشیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان تاثیرگذار استان تجلیل به عمل آمد و همچنین ازتمبر کنگره استانی بانوان تاثیرگذار رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا