اقتصاد

ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴هزار نفر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،از پرداخت بیش از ۱۸۹ میلیارد و ۳۳ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای چهار هزار و ۳۹۸ نفر مستاجر در سال ۱۴۰۱ در استان زنجان خبر داد.
بهزاد کردلو به روند ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از خردادماه سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۶۲۹ نفردر استان زنجان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانهhttp://saman.mrud.ir  ثبت نام کردند.
وی جمعیت خانوار ثبت نام شده را بیش از ۴۲ هزار و ۳۱۱ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا  حدود ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان حائز شرایط برای دریافت وام ودیعه مسکن شدند. 
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۶۱ متقاضی در انتظار دریافت استعلام  بوده و  سه هزار و ۲۲ نفر در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه هستند،گفت: ۴۵۴ نفر هم در مرحله تشکیل پرونده هستند. 
۳۰درصد متقاضیان ودیعه مسکن در زنجان موفق به دریافت وام شدند
کردلو با بیان اینکه خوشبختانه برای چهار هزار و ۳۹۸ نفر معادل ۳۰.۶ درصد تسهیلات ودیعه مسکن در استان پرداخت شده است،تاکید کرد: میزان ودیعه پرداختی به این تعداد نیز ۱۸۹ میلیارد و ۳۳ میلیون تومان  بوده است. 
وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۴۲ نفر هم توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شدند، تاکید کرد: میزان تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان حداکثر ۴۰ میلیون تومان بود و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است.
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده  در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ  ۱۴۰۱.۱.۱  بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.
گفتنی است در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۲ هزار ۷۰۹نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه  ثبت نام کرده بودند که  سه هزار و ۴۱۷  نفر در استان زنجان  موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند که مبلغ ان بیش از ۸۵ میلیارد تومان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا