اقتصاد

افزایش ۴/۷ درصدی مصرف آب مشترکین استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:
افزایش ۴/۷ درصدی مصرف آب مشترکین استان زنجان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان مصرف آب مشترکین در استان زنجان در ۴ ماهه امسال با ۴/۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۲۴ میلیون و ۸۲۶ هزار متر مکعب رسیده است.
علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: میزان مصرف آب شرب روستایی در ۴ ماهه سال جاری با ۸/۶ درصد افزایش به بیش از ۷ میلیون متر مکعب رسیده و مصرف آب شهری در این مدت نیز ۳ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تشریح مصرف آب شهرهای استان بیان داشت: میزان مصرف آب در شهر قیدار طی ۴ ماهه سال جاری ۱۷/۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که بین شهرهای استان، بیشترین مصرف متعلق به این شهر می باشد.
جزءقاسمی به کاهش مصرف آب در برخی شهرهای استان نیز اشاره کرده و گفت: بیشترین کاهش مصرف آب در بین شهرهای استان مربوط به شهر ابهر می باشد که ۴/۹ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته می باشد.
این مسئول با اشاره به مصرف بی رویه آب در برخی روستاهای گفت: استفاده از آب آشامیدنی سالم برای آبیاری باغ، باغچه و احشام باعث شده میزان مصرف آب در برخی روستاها به چندین برابر الگوی استاندارد مصرف برسد.
وی با تاکید بر کاهش میزان بارندگی ها نسبت به میانگین بلند مدت و محدودیت در منابع تامین آب در استان زنجان، از شهروندان خواست تا با مصرف بهینه، شرکت آب و فاضلاب را برای بهره مندی همگانی از نعمت الهی آب یاری نمایند.
وی تاکید کرد علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت ها، تمامی اقدامات لازم جهت تامین آب پایدار و سالم برای شهروندان استان زنجان پیش بینی شده و در صورت همراهی مردم در مصرف بهینه، بدون وقفه در ارائه خدمات آبرسانی از تابستان امسال عبور خواهیم کرد.
گفتنی است: در استان زنجان جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در قالب ۲۱ شهر و ۶۳۱ روستا، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا