علم و فناوری

آمادگی همکاری صنعت آب با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

به گزارش پایگاه خبری آسمان، مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه زنجان گفت: شرکت مهندسی آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان زنجان می باشد و در این راستا از هیچگونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.
 احمد سیاحی اظهار کرد: شرکت مهندسی براساس رسالت خود و با هدف ارائه خدمات بهینه و مطلوب به مردم، از طرح های تحقیقاتی دانشگاه ها به خصوص در زمینه تامین تجهیزات، فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب حمایت می کند.
وی افزود: تعداد قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب کشور از خارج تامین می شود که در سایه همکاری تنگاتنگ با دانشگاه و امضای تفاهم نامه های همکاری متعدد، این میزان واردات رو به کاهش گذاشته و تلاش می شود این میزان به صفر برسد.
مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر حمایت از رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد مرتبط با حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور بیان داشت: برای داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت و عملیاتی سازی ارتباط صنعت با دانشگاه آماده همکاری همه جانبه هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به نیاز این شرکت به توان فنی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان برای رفع نیاز های حوزه آب و فاضلاب گفت: در زمینه تامین تجهیزات آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب همکاری هایی با دانشگاه زنجان در دست اقدام می باشد.
علیرضا جزء قاسمی تصریح کرد: به دلیل تحریم های ظالمانه و دشواری در تامین و واردات تجهیزات مورد نیاز، دست محققین و پژوهشگران را به گرمی می فشاریم و همچون گذشته آماده همکاری با دانشگاه هستیم.
وی به توانمندی های ویژه دانشگاه زنجان در حوزه آب اشاره کرده و افزود: این دانشگاه در زمینه کنترل کیفی آب، استفاده از پساب، گند زدایی و روش های تصفیه فاضلاب همکاری های خوبی با شرکت آب و فاضلاب استان زنجان داشته است.
همچنین در این جلسه رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه زنجان به بیان پیشنهادات، مشکلات و نیازمندی های خود پرداخته و آمادگی خود برای گسترش همکاری با شرکت آب و فاضلاب را اعلام کردند.
شرکت در جلسه کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، حضور در جلسه ارائه پایان نامه محققان این شرکت و تجلیل از پژوهشگران برتر شرکت آبفا در استان زنجان، پایان بخش سفر یک روزه سیاحی به استان زنجان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا