اقتصاداخبار ویژه

پیگیری اتاق بازرگانی در راستای حل مشکلات صادرکنندگان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، جلسه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با محوریت بررسی عمده مشکلات صادرکنندگان و کمک به افزایش صادرات استان زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.
صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این جلسه با اشاره به مباحث و برنامه‌های مختلف در راستای افزایش صادرات استان زنجان طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: لازمه رشد و کمک به افزایش صادرات استان، حل، پیگیری و رفع موانع صادراتی می‌باشد.
وی با اشاره به صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری استان زنجان طی سال گذشته، تاکید کرد: افزایش صادرات به دست صادرکنندگان باید صورت پذیرد که این مهم نیز بسته به رفع موانع صادراتی می‌باشد.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه همه فعالان اقتصادی دلسوزانه با وجود همه مشکلات پای کار مانده و روند تولید و صادرات را ادامه می‌دهند، ابراز کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند حلقه وصل صادر کنندگان و وارد کنندگان باشد.
یوسفی اصل با بیان اینکه مشکلات و موانع، صادر کنندگان را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی زنجان تمامی موارد و مشکلات صادرکنندگان را تا حصول نتیجه موثر به صورت مجدانه پیگیری خواهد کرد.
در ادامه این جلسه صادر کنندگان و تولید کنندگان استان زنجان به بیان پیشنهادات، مشکلات و موانع خود در زمینه صادرات پرداختند که از آن جمله می‌توان به مشکلات ناشی از رفع تعهدات ارزی ورود موقت، برداشته شدن تسهیلات صادراتی و مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی، مشکلات مربوط به نقل و انتقال ارز و پول با صرافی‌ها، مشکلات مربوط به تضامین بانکی، عدم استرداد به موقع ۹ درصد ارزش افزوده، مشکلات مربوط به تامین انرژی واحدهای تولیدی و صادراتی، افزایش حقوق ورودی و تحت تاثیر قرار گرفتن تولید به تبع آن افزایش هزینه‌ها و مشکلات مربوط به بانک مرکزی و عدم به روزرسانی آمار تعهدات ارزی واحدهای صادراتی در سامانه‌های مربوطه از جمله سامانه‌های بانک مرکزی، بخشنامه‌ها و قوانین دست و پاگیر، عدم ثبات قیمت ارز و عدم خرید و فروش بر پایه LC و غیره اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا