اقتصاد

اجرای ۳۹ طرح آبرسانی در ۲۷ نقطه شهرستان ماهنشان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۳۹ طرح آبرسانی در ۲۷ نقطه شهری و روستایی شهرستان ماهنشان اجرا شد.
علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: حفر و تجهیز ۹ حلقه چاه در شهرهای ماهنشان و انگوران و روستاهای چایکند، چتز، قره ناس، گلابلو، لرده شور، قرایی و رز از جمله این طرح ها بودند.
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: احداث ۴ باب مخزن ذخیره آب در روستاهای پری، اورجک، ویزمک و شهر انگوران با ظرفیت ۱۲۰۰ متر مکعب نیز از دیگر طرح های این شرکت در شهرستان ماهنشان بود.
جزء قاسمی بیان کرد: امسال همچنین ۵ رشته قنات در روستاهای مغانلو قره گل، بلندپرچین، قره ناس، گلابلو و سهند سفلی جمعاً به طول ۱۸۵ متر احداث شد.
وی به احداث ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای سهند سفلی، قره ناس، میرآخور، اینچه سعید نظام، قوزلو، لرده شور و مغانلو قره گل نیز اشاره کرده و گفت: افزون بر این امسال بیش از ۱۰ کیلومتر عملیات اصلاح شبکه نیز در شهرهای ماهنشان، دندی و ۶ روستای دیگر این شهرستان اجرا شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: در راستای توسعه خدمات آبرسانی روستایی با محوریت مناطق محروم در استان زنجان؛ عملیات برق رسانی به ۵ روستا در ماهنشان و اجرای عملیات کف شکنی ۲ حلقه چاه تامین آب شرب در روستاهای تک آغاج و سونتو این شهرستان اجرایی شد.
وی در ادامه گفت: بازسازی و تعمیر مخازن ذخیره آب در ۶ روستای شهرستان ماهنشان، توزیع بیش از ۲۶۰۰ کیلوگرم پرکلرین در شهرها و روستاهای تحت پوشش این شهرستان و رفع ۳۹۷ فقره حوادث آب از جمله دیگر خدمات شرکت آبفا در ماهنشان طی سال جاری بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: عملیات اصلاح شبکه توزیع آب در روستای قره باطلاق ماهنشان نیز به طول ۵ کیلومتر در دست اقدام قرار دارد.
جزء قاسمی با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات و ارتقاء زیرساخت های آبرسانی روستایی به ویژه در مناطق محروم گفت: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، این هدف به عنوان اولویت نخست شرکت آب و فاضلاب در دست پیگیری و تحقق قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا