اقتصاد

کلاهبرداری با هک حساب‌های کاربری در روبیکا

 به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس پلیس فتا زنجان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با شگرد هک حساب‌های کاربری روبیکا و درخواست واریز وجه از دنبال‌ کننده‌ها هشدار داد.
 سرهنگ “موسوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: مجرمان سایبری با دسترسی غیرمجاز به حساب‌ های کاربران در پیام‌ رسان روبیکا، اقدام به درخواست وجه و کلاهبرداری از دنبال‌ کننده‌های آن‌ها و در نهایت کسب درآمد نامشروع می‌کنند.
این مقام انتظامی افزود: شهروندان باید قبل از واریز وجه به حساب دوست خود که به این شیوه درخواست کمک کرده است، با شماره صاحب اکانت تماس تلفنی گرفته و از صحت درخواست وی مطمئن شوند.
وی تاکیدکرد: کاربران از دانلود و اجرا کردن نرم‌افزارها از منابع نامعتبر به شدت پرهیز و  هنگام ورود به شبکه اجتماعی خود حتما از اصلی بودن صفحۀ ورود اطمینان حاصل کنند تا گرفتار صفحات جعلی نشوند.
 سرهنگ موسوی خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از دسترسی غیرمجاز و سوء استفاده از هویت و کلاهبرداری مجرمین از دوستان و مخاطبین آن‌ها، حتما رمز تایید دو مرحله‌ای را برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فعال کنند.
رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا