اقتصاد

رشد ۱۰۵ درصدی خرید تضمینی گندم استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از رشد ۱۰۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی نسبت سال گذشت در استان خبر داد.
ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۳۱ هزارتن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۲ برداشت کرده‌اند از طریق ۴۱ مرکز ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.
ولی اله زمانی اظهار کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۵۰۴ محموله گندم از ۲۶ هزار و ۶۲۹ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۳۸۴۳ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت گردیده است.
زمانی با اشاره به اینکه مطالبات پرداخت شده حدود ۷۰ درصد از بهای محموله های تحویلی گندمکاران است، عنوان کرد: بهای پرداخت شده بخشی از مطالبات گدمنکاران است و مابقی مطالبات در هفته های آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزارتومان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا