اقتصاد

خرید تضمینی بیش از ۲۳۹ هزار تن گندم در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۲۳۹ هزار و ۱۰۷ تن گندم از کشاورزان زنجانی که در سال ۱۴۰۱ برداشت کرده اند و گندم مازاد بر نیاز خود را از طریق ۳۷ مرکز ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.
ولی اله زمانی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم استان زنجان در سال ۱۴۰۱ نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است، افزود: به همت و اراده جمعی کشاورزان تلاشگر استان موفق شدیم رتبه چهارم رشد تولید محصول راهبردی گندم را در کشور کسب کنیم.
زمانی با بیان اینکه بالاترین رشد تولید گندم کشور، به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان است که تولید گندم استان زنجان در مقایسه با سال گذشته ۳ تا ۵ برابر شده است، اظهار داشت: بعد از استان زنجان، به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و گیلان در رتبه های بعدی قرار دارند که از بیشترین رشد تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از ۳ برابری داشته است، اظهار کرد: ۴۰۲۲۸ محموله گندم از ۱۳۹۲۴ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می شود.
وی افزود: میزان نیاز مصرفی سالانه استان زنجان از گندم خریداری تامین شده است و گندم مازاد بر نیاز خریداری شده در یک عملیات هماهنگ از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور برای اختلاط و ارتقای کیفیت آرد و نان سایر هموطنان منتقل می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۱ از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا