اخبار ویژهاقتصاد

بنیاد مسکن نهادی برآمده از انقلاب ایران اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، همزمان با دومین روز از دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به همراه معاونین وی با حضرت ایت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدا مهندس خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه، ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل (ره) در ایجاد حساب۱۰۰ و تأسیس بنیادمسکن و ایجاد فصل جدیدی از توسعه خدمات عمومی در بخش زیربنایی و مهم تأمین مسکن می باشد، ادامه داد:بنیاد مسکن نهادی برآمده از انقلاب ملت بزرگ ایران اسلامی که برقراری عدالت اجتماعی درکنار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهم ترین مطالبات و خواسته های مردم بود.
وی با اشاره به بنیاد مسکن اظهار داشت: امروز این مولود ارزشمند با طی نمودن مراحل تکامل خود بسترساز خدماتی ارزشمند و راهگشا بویژه در بخش تأمین مسکن نیازمندان گردیده است .
وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در ۳ حوزه عمران روستایی، مسکن شهری و بازسازی و مسکن روستایی افزود: مقاوم سازی مساکن روستایی استان از مجموع ۹۲۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲۰۰۰ واحد مسکونی در سطح استان،احداث و بهره برداری از ۱۶۸ واحد مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول روستایی،کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ حضرت امام جهت تکمیل واحد های نیمه تمام روستایی از سال به تعداد ۳۶۰۰ واحد روستایی به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان ، احداث ۱۷۷۰واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان و نهضت مسکن درسال جاری،تکمیل و واگذاری ۹۷۳ واحد مسکونی به متقاضیان در قالب مسکن محرومان ،دریافت ۳۶۸ قطعه زمین از اداره راه و شهرسازی برای احداث ۲۶۴۸ واحد مسکونی در طرح نهضت مسکن،تهیه طرح هادی روستایی بالای ۲۰ خانوار استان:(۱۰۰درصد) ، اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار: (۶۴ درصد -رتبه برتر کشور)،صدور سند املاک داخل محدوده روستاهای استان:( ۸۲/۱درصد – رتبه برتر کشوری ) و اجرای طرح منظومه روستایی در همه بخش ها از برخی فعالیت های این نهاد به شمار می آید.
خواجه ای با اشاره به اینکه، این نهاد با دارا بودن نیروهای تخصصی و فنی با تمام توان در راستای خدمت به محرومین، توسعه روستاها و حل مشکلات مسکن مردم تلاش می کنند ، تاکید کرد: همکاران بنیاد مسکن استان در ستاد بازسازی شهر خوی، شبانه روزی فعالیت می کنند که قابل تحسین است.
در ادامه آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، خدمات بنیاد مسکن را بسیار ارزشمند و ماندگار دانست و گفت: این نهاد انقلابی با بیش از ۴ دهه فعالیت با همت و تلاش مضاعف همکاران به خوبی توانسته است خدمات گسترده ای را درزمینه توسعه و آبادانی روستاها، تامین مسکن، کمک به اقشار محروم جامعه و … ارائه نماید و می توان گفت یکی از اهداف مهم حضرت امام(ره) از تاسیس بنیاد مسکن، رسیدگی به امور محرومین جامعه بوده است.
وی به سالروز تأسیس حساب ۱۰۰ امام (ره) و بنیاد مسکن اشاره و تشریح کرد: واقعیت این است که بنیاد مسکن در سطح کشور و همینطور در استان زنجان خدمات زیادی ارائه کرده و ما قدردان این زحمات هستیم.
آیت اله خاتمی از زنجان به عنوان استان‌هایی که توانسته است عملکرد شایان و قابل قبولی در زمینه توسعه روستاها و محرومیت زدایی داشته باشد، یاد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه انجام فعالیتی جهادی و محرومیت زدایی افتخاری بزرگ برای کارکنان بنیاد مسکن است، گفت: مردم ولی نعمتان نظام اسلامی هستند و ما وظیفه داریم با همه توان در پی حل مشکلات آنها باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا