علم و فناوری

افتتاح اولین مرکز نوآوری تخصصی هاب صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور

با حضور مسئولین استانی اولین مرکزنوآوری تخصصی هاب صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در آیین افتتاح این مرکز گفت: تمام مراکز نوآوری استان زنجان باید به طور سامانه ای به هم متصل شوند.
زمانی افزود: شعار اکوسیستم این است که باید قبل از کمک به خود، به فکر کمک به دیگران باشید و در مرکزنوآوری هدف ما با برگزاری رویدادها، کمک به دیگران یعنی استارت آپ ها است.
زمانی گفت: دومین مقوله بحث فرهنگ ریسک پذیری است و ما باید این را گسترش دهیم و بتوانیم مقابله با فکرهای جدید را کنار گزاشته و در زمینه های علمی و فناوری از پیشنهادات جدید استفاده کنیم و اگر محکوم به شکست هم شد، با عیب یابی، مجددا با تمام توان شروع کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان مطرح کرد: استارت آپ های موفق، استارت آپ هایی هستند که به دولت اتکا ندارند و دولت فقط به عنوان تسهیل گر عمل می کند و استارت آپ ها باید فقط به توان خود متکی بوده و دارای تعهدهای بلند مدت باشند تا بتوانند به فضای کسب و کار وارد شوند.
وی اظهار داشت: هر ایده که در زمینه کشاورزی، بسته بندی، فروش و … باشد و به عنوان نقص بوده می تواند در این مرکز استقرار پیدا کند و از حمایت های پارک بهره مند شود.
اسماعیلیان، مدیرعامل پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی استان که به عنوان مسئول مرکزنوآوری هاب صادرات کشاورزی میزبان این مراسم بود گفت: تمام امکانات به صورت فیزیکی و عملی برای استارت آپ ها فراهم شده تا تیم ها با برگزاری رویدادهای عملی رشد کرده و به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند و مرکزنوآوری به صورت تمام وقت و با تمام توان از این تیم ها و شرکت های متقاضی حمایت می کند.
در ادامه شهامی، معاون توسعه و مدیریت منابع استان زنجان به عنوان میهمان ویژه این مراسم گفت: وجود چنین مرکزی می تواند موجب توسعه فعالیت های اقتصادی شود.
وی افزود: فعالیت هایی در خصوص راه اندازی مراکز تخصصی انجام شده و سال های قبل یک سند زنجان دیجیتال تدوین گردیده است که یکی از برنامه های این سند حمایت از مراکز نوآوری صنعتی می باشد.
شهامی مطرح کرد: مرکزنوآوری هاب صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور می تواند با حضور خود در عرصه مهم زنجیره غذایی نقش بسزایی داشته باشد و با برگزاری رویدادهای تخصصی و استقرار شرکت های دانش بنیان این امر تحقق پیدا خواهد کرد.
در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین مرکزنوآوری هاب صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور و پارک علم و فناوری استان زنجان به منظور حمایت علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه های برگزاری رویداد، استقرار شرکت های دانش بنیان و استفاده این شرکت ها از خدمات پارک منجمله معافیت های مالیاتی و ارائه تسهیلات از منابع پارکی و استانی و برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه کشاورزی امضا شد.
گفتنی است، با حضور مسئولین استانی اولین مرکزنوآوری تخصصی هاب صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور در میدان میوه و تره بار استان زنجان افتتاح گردید.
این مرکزنوآوری که با هدف حمایت از شرکت های دانش نباین در حوزه کشاورزی و با حمایت پارک علم و فناوری استان زنجان افتتاح شده است، به طور تخصصی فعالیت خود را با حضور استارت آپ ها و برنامه ریزی جهت برگزاری رویداد ملی زیتون آغاز به کار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا