سیاسی و اجتماعی

مراقب کلاهبرداری با دسته چک و مدارک جعلی باشید

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به کلاهبرداری مبالغ بسیار بالا در برخی نقاط کشور از طریق صدور دسته چک و مدارک جعلی، در زمینه پیشگیری از اینگونه موارد به شهروندان هشدار داد.
  سرهنگ کارآگاه محمد علی آدینه لو گفت: افراد سودجو و کلاهبردار همواره به روش های مختلف و از موقعیت های خاص برای فریب و اغفال مردم و دست یابی آسان به پول و ثروت دیگران سوء استفاده می کنند که مهمترین عامل پیشگیری از اینگونه موارد دقت عمل و هوشیاری خود مردم در مقابل وعده های فریبنده اینگونه افراد است.
وی افزود: در همین راستا بنا به تحلیل جرائم رخ داده در برخی نقاط کشور، پرونده های متعددی با موضوع صدور دسته چک با مدارک جعلی و کلاهبرداری از شهروندان با حصول مال نامشروع تشکیل شده است که در این پرونده ها افراد کلاهبردار با سوء استفاده از هویت برخی افراد که معمولا معتاد و سابقه دار هستند دسته چک صادر و از طریق همین دسته چک ها اقدام به خریدهای چند میلیونی انواع کالا کرده و شهروندان و بازاریان را اغفال می کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به رقم خوردن کلاهبرداری های چند میلیاردی در برخی استان های کشور تصریح کرد: کلاهبرداران ممکن است با این روش اقدام به خرید انواع کالا، خدمات، خودرو، احشام ،محصولات کشاورزی، املاک، تبلیغ شرکت های صوری و تنظیم دیگر مبایعه نامه های جعلی بنمایند که این موارد باعث تحمیل خسارت به مردم و چک های برگشتی زیادی به سیستم بانکی و اقتصاد کشور می شود.
سرهنگ”آدینه لو”در این خصوص از شهروندان خواست: نسبت به درخواست های نامتعارف افراد سودجو با ترفندهایی همچون سوء استفاده از مدارک سجلی و هویتی آنان هوشیار باشند و در انجام تمامی معاملات، خریدها، تنظیم مبایعه نامه و دیگر امور دقت لازم را داشته باشند تا در دام چنین  کلاهبرداری هایی گرفتار نشوند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا