اقتصاداخبار ویژه

سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری چینی ها در غرب زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد : در راستای رشد تولید و ایجاد توازن سرمایه گذاری در استان، در سال جاری شاهد سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری چینی ها در غرب زنجان هستیم.
مهندس مجید گلشنی اظهار داشت : در جهت سند راهبردی صنعت ، معدن و تجارت و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید ، سال جاری را با هدف رشد تولید بالاتر نسبت به سال گذشته آغاز کردیم.
وی تصریح کرد : بر این اساس رشد تولید ۱۲۰ درصدی مازاد بر سال گذشته را هدفگذاری کردیم به طوری که طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر شده سرمایه گذاری ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته را به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری برسانیم.
این مقام مسئول با اشاره به آغاز مذاکرات با سرمایه گذاران جدید در جهت تحقق این امر عنوان کرد : یکی از این موارد مذاکره با سرمایه گذاران خارجی است که تاکنون مذاکره با ۲ سرمایه گذار چینی به نتیجه رسیده است و مقرر شده در غرب شهر زنجان سرمایه گذاری به صورت ارزی انجام گیرد.
مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گفت : این واحدها بر اساس سند راهبردی تنظیم شده اند و نگاه ما بر این است که محصولاتی وارد استان شود که نیاز استان هستند و تاکنون تولید نشده اند تا بتوانند حلقه های مفقوده ما را در زنجیره های تولید تکمیل کنند.
وی افزود: یکی از سرمایه گذاری ها در زمینه تولید فروسیلیس می باشد که بر اساس مبنای سند راهبردی توانسته سبد محصولات ما را متنوع تر کرده و یک محصول جدید را وارد استان کند.
این مقام مسئول ادامه داد: فروسیلیس یکی از مواد اولیه مهم در صنعت فولاد به شمار می رود و با توجه به اینکه ما این زنجیره را در استان داریم ، می تواند ماده اولیه برای این زنجیره باشد
به گفته مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان فروسیلیس یکی از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت فولاد ، ریخته گری و جوشکاری می باشد که ظرفیت تولید این طرح سالانه ۳۰ هزار تن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح بالغ بر ۱۵ میلیون دلار است یادآور شد :هم اکنون جواز تاسیس برای این طرح صادر شده و زمین در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است و و پیش بینی شده عملیات اجرایی آن از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز گردد.
گلشنی افزود : یکی دیگر از سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته در سال جاری مربوط به مونتاژ ماشین آلات معدنی و راهسازی می باشد که این طرح نیز توسط سرمایه گذاری چینی به میزان ۱۵ میلیون دلار اجرایی خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت : اقدامات اولیه لازم در خصوص این طرح نیز انجام پذیرفته و عملیات اجرایی آن از هفته پایانی فروردین ماه آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا