اخبار ویژهاقتصاد

اعلام قیمت نهایی پروژه m۶ تا پایان فروردین ماه 

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هیچ متقاضی را به دلیل تاخیر در واریزی آورده، حذف نکرده است، گفت: انتظار داریم تمام بخش‌های مختلف دولت، در راستای اجرای پروژه عظیم طرح نهضت ملی مسکن همکاری کنند تا بتوانیم خانه‌ای ارزان قیمت برای متقاضیان بسازیم.
اصغر اسماعیلی استان زنجان را جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور یاد کرد و گفت: در سطح استان بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دو قسمت غرب شهر زنجان(سایت کوی زیتون ) و شرق شهر زنجان (کوی زنگان)  اجرا می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بازه های مختلف شروع به کار شده و با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است، تاکید کرد: پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال انجام است.
اسماعیلی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به بررسی مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است و علاوه بر کنترل‌ها و نظارت‌ها، (طرح پایش) پروژه‌های نهضت ملی مسکن را از دی ماه سال گذشته با حضور اعضای کارگروه مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار می‌کند.
وی بیان داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته هر هفته جلسه کارگروه مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان با محوریت بررسی مشکلات و تعیین برنامه زمان بندی تحویل پروژه‌ها به متقاضیان برگزار می‌شود و هدف از اجرای این طرح بررسی مشکلات و رفع پروژه‌های نهضت ملی مسکن است و زمان بندی اتمام پروژه‌ها هم در کارگروه مشخص می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان‌، یاد آورشد: متقاضیان بدانند راه و شهرسازی نسبت به تسریع در خانه دار شدن آنها تاکید جدی دارد و از تمام توان و ظرفیت فنی و مهندسی خود استفاده می‌کند.
اسماعیلی، با بیان اینکه در فصل زمستان که شرایط جوی خوب نبود و شاهد برودت هوا بودیم و محدودیت کاری داشتیم، گفت: جبهه کاری که امکان عملیات اجرایی داشت برای پیمانکاران تعریف شد و هیچ پروژه‌ای بدون برنامه اجرایی نبود و خوشبختانه فعالیت کاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان از ابتدای اسفند ماه سال گذشته با مساعد شدن آب و هوا آغاز شده و پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق زنجان با قوت در حال اجرا هستند و قبل از عید نوروز، ۱۹۲ واحد از پروژه برکت در کوی نصر تحویل متقاضیان شد و متراژ مفید واحدها هم ۹۵ تا ۱۰۰ متر است.
وی با بیان اینکه پروژه برکت جزو پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود و زودتر از سایر پروژه‌ها اجرا شد، افزود: قیمت تمام شده این پروژه ۷۸۰ میلیون تومان بوده و قیمت نهایی تمام شده پروژه m۶ هم نیز تا پایان فروردین ماه اعلام خواهد شد و در حال حاضر قیمت نهایی این پروژه در مرحله آنالیز قیمت است.
اسماعیلی ادامه داد: قرار داد پروژه‌های نهضت ملی مسکن با متقاضیان بعد از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شروع و انجام می‌شود و اگر قیمت تمام شده مشخص نشود نمی‌توانیم با متقاضیان قرار داد داشته باشیم.
۶۵ درصد از برنامه دو ساله اول ساخت نهضت ملی مسکن در استان زنجان محقق شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به سوال یکی از شهروندان در خصوص اینکه در شهرستان سلطانیه هم پروژه نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود، افزود: ساخت ۱۸ واحد مسکونی در این شهرستان آغاز شده و برای متقاضیان در نوبت هم در سالجاری زمین تخصیص داده شده و به صورت چهار واحدی در قالب خودسازی(خودمالکی) اقدام به ساخت و ساز خواهند کرد.
اسماعیلی همچنین با اشاره به پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر کاظمیه، افزود: پروژه گلشهر کاظمیه از پروژه‌های خوب نهضت ملی مسکن است و استارت کار خوب بوده و عقب نیست و در بازه ای به علت تاخیر در آورده متقاضیان پروژه کمی با تاخیر روبرو شد.
وی با بیان اینکه سهم استان برای ساخت مسکن در دو بازه دو ساله مشخص شده است، افزود: خوشبختانه بیش از ۶۵ درصد از برنامه دو ساله اول ساخت مسکن در استان زنجان محقق شده و برای دو ساله دوم هم زمین تامین می‌شود و در این راستا در شهر زنجان افرادی که ثبت نام کردند پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن اجرا خواهد شد.
اسماعیلی، با بیان اینکه در تولید مسکن آورده مردمی و تسهیلات بسیار مهم است و در سال ۹۹ استارت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بود و میزان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود، افزود: متاسفانه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تورم ناگهانی در کشور ایجاد شد و مردم هم تبعات این تورم را در زندگی خود می‌بینند و در ساخت مسکن این تورم خود را نشان می‌دهد و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی هم باعث شده قیمت تمام شده ساخت یک واحد مسکونی افزایش پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش میزان تسهیلات هستیم، افزود: استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خیلی جدی پیگیر افزایش میزان تسهیلات هستند تا آورده مردمی کاهش یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، قیمت تمام شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن را با توجه به شرایط بازار و تورم در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را بالا اعلام کرد و ابراز داشت: متقاضیان بر این امر توجه داشته باشند ساخت یک واحد مسکونی با آورده مردمی و تسهیلات انجام می‌شود و در این خصوص متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند تا پروژه‌ها براساس زمان بندی که مشخص شده تحویل داده شود.
اسماعیلی، با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و زمان بندی تحویل واحدهای مسکونی به واریزی متقاضیان بستگی دارد، گفت: اگر متقاضیان به موقع آورده خود را واریز کنند به تبع پیشرفت فیزیکی پروژه هم روند سریع خود را طی خواهد کرد و در زمان مقرر هم واحد مسکونی تحویل داده می‌شود.
 ثبت نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان با اعلام وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود
وی، با بیان اینکه با اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان انجام می‌شود، تصریح کرد: متقاضیانی که سال گذشته ثبت نام انجام دادند و تخصیص پروژه نشدند در سالجاری تعیین تکلیف می‌شوند چرا که بیش از هزار هکتار زمین در غرب شهر زنجان خریداری شده و به محض تحویل و آماده سازی تخصیص پروژه انجام می‌شود تا افرادی که در نوبت هستند بتوانند صاحب خانه شوند.
اسماعیلی با بیان اینکه در بخش پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن مشکلی نداریم، اظهار کرد: خوشبختانه دو بانک مسکن و تجارت در تزریق تسهیلات به پروژه‌های نهضت ملی مسکن همکاری بسیار خوبی دارند و قابل تقدیر است چرا که حمایت خوبی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارند.
وی، گفت: در سال جدید تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن به مرحله پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی رسیدند و بر این اساس زمان بندی افتتاح پروژه‌ها مشخص شده و تحویل داده می‌شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، خاطر نشان کرد: راه و شهرسازی بخشی از دولت است که در راستای اجرای نهضت ملی مسکن فعالیت می‌کند و انتظار داریم تمام بخش‌های مختلف دولت در اجرای پروژه عظیم نهضت ملی مسکن مشارکت جدی داشته باشند تا بتوانیم خانه‌ای ارزان قیمت برای متقاضیان بسازیم.
اسماعیلی، با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن آورده مردمی و تسهیلات بسیار مهم بوده و حرف اول را می‌زند، افزود: خوشبختانه استان زنجان در بخش تخصیص تسهیلات بانکی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشورجزو استان‌های اول است.
وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هیچ متقاضی را به دلیل تاخیر در واریزی آورده، حذف نکرده ولی تاخیر در آورده مردمی باعث تاخیر در اجرای پروژه می‌ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا