سیاسی و اجتماعی

“هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندگار نیست.”

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، در بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان به مناسبت «سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی» و «سالروز تشکیل بسیج هنرمندان» و «هفته هنر انقلاب اسلامی» سال ۱۴۰۲ آمده است:
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ
وَ القَلَم وَ ما یَسطُرون
بر کسی پوشیده نیست که رخدادهای اجتماعی هر سرزمینی پیش از ظهور، در قلب و روح هنرمندان آن دیار شکل می‌گیرد و با زبان و قلم آن‌ها در میان مردم جاری و ساری می‌گردد و هر چه این هنر به آرمان‌های والای الهی و انسانی نزدیک‌تر باشد، جریان سازی‌اش عظیم‌تر و پرشکوه‌تر خواهد بود.
حرکت عظیم انقلاب اسلامی ایران عزیزمان، حرکتی منبعث از هویت مذهبی و تاریخی کشورمان بود که در سایه‌ی بزرگمردی که خود هنرمند و عارفی کم نظیر بود، شروع شد؛ آن هم نه از سال ۵۷ که از سال‌ها قبل در بطن داستان‌ها و شعرها شکل گرفت و با نفس مسیحایی عارفی فرزانه، به ظهور رسید.
شهید بزرگوار، آوینی عزیز، که او را سید شهیدان اهل قلم می‌شناسیم و بزرگش می‌داریم به نام هنر، تنها یکی از هزاران رهرو سالک آن پیشوای بزرگ بود که با زبان و نگاه و قلم هنرمندانه‌اش، وقایع دفاع مقدس را ماندگار کرد و نابرابری جنگ ما را به دنیا نشان داد، جنگی که تمام نشده و هنوز هم به شیوه‌ای دیگر در این خاک ادامه دارد.
و حالا بر ماست تا برای مانایی انقلاب عزیزمان با بیانی هنرمندانه‌ وقایع انقلاب اسلامی را ثبت و ضبط کنیم که به فرموده مقام معظم رهبری، “هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندگار نیست.”
در سالی که گذشت ما شاهد اتفاقاتی در کشور بودیم که به ما نشان داد، دشمنان این آب و خاک برای خشکاندن شجره‌ی طیبه‌ی انقلاب اسلامی ما، همچنان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. اتفاقاتی که همچنانکه رسالت ما را سنگین‌تر کرد به ما یادآور شد، ماندن در مسیر انقلاب سکون و سکوت برنمی‌تابد و حرکتی همواره و شجاعانه و هنرمندانه می‌خواهد.
ما هنرمندان بسیجی ضمن تبریک تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان، هفته هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشته، امیدواریم در سایه‌ی الطاف الهی و عنایات حضرت حجت (عج)، با تأسی از فرمایشات معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (دامه برکاته)، همچنان در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی‌مان ثابت قدم باشیم و اخلاق و معنویت سرلوحه‌ی رفتار و گفتار و کردار و آثار هنرمندانه‌مان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا