اقتصادعلم و فناوری

مراقب شرکت های هرمی باشید

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان ضمن هشدار به شهروندان گفت: مراقب فعالیت برخی از شرکت های هرمی چون لیورپل، سولار، ترانوست و تتر باشید.
سرهنگ محمد علی آدینه لو در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به بررسی های به عمل آمده اخیرا” شرکت هایی تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری ارزی با نام لیورپل، سولار، ترانوست و تتر و … در فضای مجازی از طریق عضو یابی اینترنتی فعالیت می کنند که در مرحله نخست ثبت نام و عضویت در سایت طراحی شده می باشد و سپس با فرستادن لینک دعوت برای دوستان وآشنایان خود آنها را نیز تشویق به عضویت در سایت های پیش بینی شده می کنند
وی با بیان اینکه این فرایند دسیسه هرمی تلقی و اخیرا نیز عده ای در برخی از استانهای کشور در این حوزه فعالیت می کنند، افزود: ماهیت تبلیغی این قبیل شرکتها کلاهبرداری بوده و با ارائه خدمات ماینینگ بیت کوین و کسب سود، هم از طریق ماینینگ و هم از طریق معاملات بازار سهام با ادعا های دروغین وعده سرمایه گذاری در پلن های درآمدزایی، سودهای ثابت ماهیانه به سرمایه گذاران وعده پاداش درصدی چشمگیر به ازای معرفی افراد جدید برای عضوگیری و تعادل در افراد زیرمجموعه را می دهند که این طرح در زمره فعالیت های هرمی و پانزی قرار می گیرد.
 سرهنگ آدینه لو با بیان اینکه این شرکت ها طی چند سال اخیر به صورت پنهانی و زیرزمینی فعالیت غیر قانونی خود را شروع کرده، گفت: در دسیسه های هرمی از آنجا که صرفا پول جابجا می گردد و کالایی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد صوری است و با وعده های خارق العاده در آمد زایی، آنها را در رشد سریعتر شبکه خود ترغیب می کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت در شرکت های هرمی بعنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شده و پیگرد قانونی دارد ، گفت:  پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و شرکت های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفندهای شرکت های هرمی است. 
رئیس  پلیس آگاهی  استان در ادامه ضمن هشدار به شهروندان با بیان اینکه اعضای شرکت های هرمی در پی جذب سرمایه های شما هستند نه اینکه سودی به شما برسانند، عنوان کرد: از هرگونه فعالیتی که ادعای درآمدی غیرعادی دارد، برحذر باشید . چرا که آن فعالیت ممکن است هرمی باشد . 
وی همچنین با تاکید بر اینکه از هرگونه فعالیتی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید باشد می بایست برحذر باشید، خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت شرکت های هرمی در سایت ایران هشدار www.iranhoshdar.ir  اطلاع رسانی شده است که هموطنان می توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی در خصوص فعالیت شرکت های هرمی کسب نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا