اقتصاد

تحویل بیش از ۷۹ میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان  

تحویل بیش از ۷۹ میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از تحویل بیش از ۷۹ میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

موسی احمدلو با اشاره به توزیع ۷۹  میلیون و ۸۲۳  هزار مترمکعب گاز به جایگاه های CNG استان گفت: این مقدار شامل  ۶.۳۴ درصد گاز مصرفی کل استان است که بدیهی است که این جایگزینی صرفه جویی اقتصادی فراوانی بدنبال داشته و در کاهش آلاینده های محیطی نیز بسیار موثر است.

وی افزود: جایگاه های CNG استان زنجان سال گذشته در همین مدت به طور میانگین روزانه ۴۱۸ هزار مترمکعب گاز به صاحبان خوردو تحویل داده که خوشبختانه این فرآیند بصورت مستمر و بدون وقفه انجام شده است.

احمدلو درخصوص میزان تحویل گاز به جایگاه های CNG در مدت مشابه سال گذشته نیز گفت: در شش ماهه نخست پارسال، ۷۷ میلیون و ۷۹۵ هزار مترمکعب گاز در جایگاه های سوخت گاز استان توزیع شده که این میزان در مقایسه با مصرف ۶ ماهه امسال؛  افزایش ۲.۶۱ درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر با در سرویس قرارگرفتن جایگاه پاسارگاد از اسفندماه سال گذشته، ۴۰ جایگاه CNG در استان در زمینه تحویل گاز به خودروها فعال بوده که از این تعداد ۱۹ جایگاه در سطح شهر زنجان و ۲۱ جایگاه در سایر نقاط استان فعال هستند که با توجه به جمعیت و وسعت استان، خدمت رسانی در این حوزه از وضعیت مناسبی برخوردار است.

در بین همه جایگاه های استان، جایگاه شهید امینی با حدود ۳ میلیون و ۹۹۷ هزارمترمکعب و جایگاه حلب با ۵۱۱ هزارمترمکعب، به ترتیب بیشترین و کمترین میزان مصرف را داشته است.

همچنین جایگاه زرین آباد با رشد ۵۶.۳۶ درصدی و در مقابل جایگاه حلب با افت ۳۸.۵۱ درصدی، شاخص ترین های آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ را رقم زده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا