سیاسی و اجتماعی

۵۰درصد معابر شهر آسفالت‌ خواهد شد

در اولویت آسفالت‌ریزی 50درصد معابر شهر مورد پوشش قرار خواهد گرفت و امسال به اندازه 5سال آسفالت‌ریزی انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،شهردار در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به پیش‌بینی بروز برخی موارد غیرمنتظره در وضعیت آب و هوایی، احساس می‌شود که امسال آب و هوای نسبتاً گرمی خواهیم داشت لذا برنامه‌ریزی‌ها برای سمپاشی شهر زنجان از همان فروردین ماه انجام شد.

دکتر فیروزفر با اشاره به خرید مینی‌بوس برای الحاق به ناوگان حمل‌ و نقل شهری اظهار کرد: شهرداری زنجان از محل اوراق مشارکت اقدام به اضافه کردن خودرو کرده است و با توجه به شرایط به سمت خرید مینی‌بوس سوق پیدا کردیم.

فیروزفر با اشاره به اینکه نوسانات ارزی سبب افزایش قیمت از سوی پیمانکار شده بود اما قرارداد با همان قیمت سابق امضا شد، گفت::با توجه به اینکه احساس می‌شد بهره‌وری مینی‌بوس در شهر زنجان بیشتر از اتوبوس خواهد بود به همین خاطر با تهیه طرح توجیهی این اوراق را از اتوبوس به مینی‌بوس تغییر دادیم.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار امسال ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس تحویل شهرداری‌ها خواهد داد، گفت: سهم استان زنجان از این مینی‌بوس‌ها در مرحله نخست ۱۰ دستکاه است که تا پایان سال به ناوگان شهری اضافه می‌شود.

وی در خصوص مصوبه شورای ترافیک استان مبنی بر جمع‌آوری ایستگاه‌های اتوبوس موجود در خیابان‌های سعدی و امام خمینی(ره) ابراز کرد: تمام راهکارهای ممکن برای حمع‌آوری ایستگاه‌ها بدون لطمه زدن به خطوط اتوبوسرانی بررسی شد و تنها راهکار موجود، چپ‌درب کردن تعدادی از اتوبوس‌ها بود.

فیروزفر با بیان اینکه این کار، مشکلاتی از جمله استاندارد، راهور و فرآیند قانونی داشت، خاطرنشان کرد: تمام موارد طی شده و مجوزهای لازم اخذ شد و تاکنون ۳ دستگاه از اتوبوس‌های چپ‌درب شده و سایر اتوبوس‌های نیازمند این طرح نیز تا پایان خرداد انجام و آماده می‌شود.

شهردار زنجان در خصوص پیشنهاد اصلاح چمن‌های رفیوژ خیابان‌ها گفت: ایجاد چمن و فضای سبز جدید به این شکل به صرفه و صلاح نیست و در ایجاد فضاهای جدید به سمت روش‌های غیرچمن خواهیم رفت که نمونه آن در تقاطع فخری‌زاده گلشهر انجام شده است.

وی افزود: تقاطع فخری‌زاده با بیش از یک هزار تُن آسفالت‌ریزی و بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه در حال آماده‌سازی است که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

فیروزفر با اشاره به اینکه در نقاط محروم اولویت کار با معابر پرتردد آسفالت ریزی در حال انجام است، تصریح کرد: در اولویت آسفالت‌ریزی ۵۰درصد معابر شهر مورد پوشش قرار خواهد گرفت و این قول را می‌دهیم که در پایان فصل کاری، رضایت نسبی مردم را جلب کنیم و امسال به اندازه ۵سال آسفالت‌ریزی انجام دهیم.

شهردار زنجان به آخرین وضعیت ساخت پروژه سبزه‌میدان نیز اشاره کرد و گفت: کار به سرعت در حال انجام است و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز هم تامین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا