سیاسی و اجتماعی

پایان ارائه خدمات بشر دوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیست و سومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی در این استان پایان یافت.
دکتر سید قاسم موسوی در آیین اختتامیه طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی افزود: ارائه خدمات در قالب این طرح از ۲۵ اسفند سال گذشته در ۹ پست با شعار «جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» در سطح استان زنجان آغاز شده بود.
وی یادآوری کرد: بیش از ۵۷۰ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان به بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی خدمات ارائه داده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این تعداد مسافر نوروزی بهره مند از خدمات بشردوستانه، ۶هزار و ۲۹۴ نفر از خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت پست های ثابت استفاده کرده اند.
موسوی تاکید کرد: سه هزار و ۵۶۹ نفر نیز از خدمات و مهارت‌های امدادی و بشردوستانه چهار اکیپ‌ سحاب(سفیران حمایت های امدادی – بشردوستانه) بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: سه هزار و ۴۳۲ کودک نیز از فضای دوستدار کودک در پست های خدمات بشردوستانه استفاده کرده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای یکهزار و ۶۳۲ نفر از مسافران آموزش و کنترل فشار خون در پست های خدمات بشردوستانه انجام شده است.
موسوی با بیان اینکه در پست های خدمات بشردوستانه پویش”بهرفت” راه اندازی شده است، اظهارداشت: این پویش با هدف بهبود رفتارهای ترافیک ساز است که سه هزار و۶۳۰ نفر از مسئولان استانی، شهرستانی و مسافر نوروزی به این پویش ملحق شده اند.
وی یادآوری کرد: در کنار پست های خدمات بشردوستانه خیمه نماز نیز برای مسافران راه اندازی شده که می توانند در این خیمه ها نسبت به اقامه نماز اقدام کنند که تاکنون نیز یکهزار و ۱۳ نفر استقبال کرده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در کنار همه فعالیت های بیان شده، اعضای جوانان اقدام به توزیع ۶۹۴ قلام زیست محیطی توزیع کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا