سیاسی و اجتماعی

نجاتگران، سنگ بنای سیستم امداد هلال احمر هستند

نجاتگران، سنگ بنای سیستم امداد و نجات در هلال احمر هستند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر سید قاسم موسوی در دیدار نماینده مردم شهرستان خدابنده درمجلس شورای اسلامی با امدادگران در پایگاه امداد و نجات جاده ای دوتپه ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان افزود: خوشبختانه بر اساس برنامه های رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ۶ ماهه دوم سال گشایشی در بیمه تامین اجتماعی و رفاهی نجاتگران انجام شد.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر هزینه های ایاب و ذهاب نجاتگران داوطلب همزمان با حقوق کارکنان واریز می شود که امید داریم این روند ادامه داشته باشد و به سمت سیستم ایده آل حرکت کنیم و به لحاظ سطح علمی – آموزشی و فضاهای ساختمانی نجاتگران را ارتقا دهیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با تلاش های نماینده شهرستان خدابنده در مجلس مرکز فیزیوتراپی شهرستان خدابنده تجهیز شد.
موسوی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی دستگاه های مورد نیاز و پیشرفته تر نیز خریداری و این مرکز مجدد تجهیز خواهد شد.
وی ادامه داد: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با تصویب بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، خرید آمبولانس در خرداد ماه امسال در سطح کشور خریداری خواهد شد که خودروی نجات در شهرستان خدابنده برای تجهیز پایگاه ها نیاز جدی است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به طرح حمایتی – درمانی اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح استان زنجان جذب کردیم.
قدردان زحمات امدادگران هلال احمر هستیم
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده ای دوتپه ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان افزود: زنجان، استانی محل گذر است و آمار مخاطرات جاده ای آن در کنار حوادث طبیعی نیز بالاست و نجاتگران هلال احمر در خصوص امدادرسانی در حوادث همیشه در زحمت هستند.
سید البرز حسینی با بیان اینکه تصادف های متعددی در جاده های شهرستان خدابنده و استان زنجان مشاهده کرده ایم، اظهارداشت: از مسیر ابهر تا خورخوره در مسیر شهرستان بیجار که در پیوست قانونی تثبیت شده است.
وی یادآوری کرد: این مسیر ارتباطی یکی از حادثه خیز ترین مسیرهای استان زنجان به شمار می رود و در خصوص اجرا تعین تکلیف شده است و با اقداماتی که انجام خواهد شد سوانح جاده ای تعدیل می شود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایمن سازی در کاهش حوادث کمک قابل توجهی دارد، گفت: از جمله آن نصب دوربین در مسیر ارتباطی است.
حسینی تاکید کرد: ما قدردان زحمات همه نجاتگران هلال احمر استان زنجان هستیم چرا که علاوه بر حوادث جاده ای درعملیات های برف و کولاک نیز همواره شبانه روز در امدادرسانی فعال بودند.
وی ادامه داد: مخاطرات و سوانح هلال احمری ها را به چالش می کشد.
گفتنی است، در ادامه این دیدار بخشدار دو تپه و سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده درخواست های خود را با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا