فرهنگ و هنر

معرفی برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی کانون استان زنجان

با برگزاری آیین پایانی مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در استان زنجان، ۱۹ قصه‌گوی برگزیده این استان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان زنجان در حالی آغاز شد که قصه‌گویان شرکت‌کننده در این جشنواره روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ آبان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به رقابت پرداختند.
با برگزاری مراسم پایانی مرحله استانی این جشنواره از ۲۲ برگزیده بخش‌های مختلف با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.
بر همین اساس در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، هما محبی با قصه «خرگوش باهوش» برگزیده شد و در بخش دختران و پسران قصه‌های مدرن و کلاسیک، زهرا میر سیاهی با قصه « نون و آب »، هانیه عباسی با قصه « دنیا چقدر بزرگ است » و آیسودا محمدی با قصه « لباس‌ها» به ترتیب رتبه اول تا سوم و نیکو اسکندری با قصه «مدرسه خرس کوچولو» به عنوان شایسته تقدیر این بخش را از آن خود کردند.
همچنین در بخش زنان و مردان قصه‌های مدرن کلاسیک، میلاد عیوضی با قصه‌ «سگی که قارقار می کرد»، فاطمه افشار احمدی با قصه‌ « کیسه روباه » و حنانه احمدی با قصه «گوساله لجباز» به ترتیب مقام اول تا سوم و هدی عندلیبی با قصه « کلوچه‌های خدا» به عنوان شایسته تقدیر این بخش را کسب کردند.
در قصه‌گویی «آیینی و سنتی» گروه سنی دختران و پسران نیز مها مقدم با روایت «رزم گردآفرید» اول شد، محمد محسن لطفی با قصه «رزم رستم و اشکبوس» مقام دوم و در پایان حسام صدرا با روایت «رزم رستم و اشکبوس» مقام سوم و همچنین آندیا نوری با قصه «رزم گردآفرید» شایسته تقدیر شد.
در گروه سنی زنان و مردان این بخش، با رای داوران، حمید رضا محمد لو با قصه «رزم فریدون و ضحاک» و زهرا جواهری با قصه «رزم حضرت ابوالفضل (ع)» مشترکاً رتبه اول و آرینا ابراهیمی با قصه «رزم گردآفرید و سهراب» رتبه دوم و نیز مائده شجاعی با قصه «زال» شایسته تقدیر را از آن خود کرد. بخش زبان اشاره هم یک برگزیده داشت؛ فریبا تیموری با قصه‌ «مداد سیاه و رنگین کمان» برگزیده معرفی شد.
در ادامه در بخش‌های ویژه این جشنواره و در بخش شهید سلیمانی التفات داوود بیگی با قصه «قهرمان سردار»، در بخش لبخند رسول صالحی با قصه‌ «تنبل اوغلان»، در بخش نیروی انتظامی معصومه تقیلو با قصه « کوچه پر ماجرا»، در بخش کودکان مظلوم غزه فاطمه لطیفیان منفرد با قصه‌ « قطعه گمشده » به عنوان برگزیده شناخته شدند.
هیات داوران این جشنواره را الهام کمال‌پور از استان گیلان، فریده محمودی از استان مرکزی و مریم تاراسی، فرزانه قاسمی و قربان ولیئی از استان زنجان برعهده داشتند و همچنین صغری قامتی از استان گیلان مسئول نظارت بر مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان زنجان را برعهده داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا