اقتصاداخبار ویژه

ترکیه شریک نخست تجاری استان زنجان است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مهدی رنگ‌رونا رئیس اتحادیه در نشست فعالان اقتصادی ایران و اتاق‌های بازرگانی با انجمن تجار و صنعتگران مستقل ترکیه (MÜSİAD) که در استانبول برگزار شد، با بیان اینکه ترکیه به عنوان یکی از شرکای اصلی ما محسوب شده و رو.ابط تجاری و اقتصادی بسیار خوبی بین دو طرف در جریان است، اظهار کرد: خوشبختانه این روابط روز به روز در حال گسترش بوده و ظرفیت توسعه بالایی نیز دارد.
وی در این نشست که داووت آلتین‌باش معاون انجمن موسیاد  ترکیه و دیگر مسوؤلان آن نیز در آن حضور داشتند، با بیان اینکه کشور ترکیه شریک نخست تجارت استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: تجارت دو جانبه خوبی بین دو طرف برقرار است و در نظر داریم تا این مهم در زرمینه‌های مختلفی گسترش و توسعه پیدا کند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه استان‌های مختلف کشور می‌توانند با نیازسنجی درست و اصولی حضور موفقی در بازار کشور ترکیه داشته و از فرصت توسعه روابط دو جانبه استفاده نمایند، گفت: استان زنجان طی سال‌های گذشته میزبان سرمایه‌گذارانی از کشور ترکیه بوده که این مهم نتایج بسیار خوبی برای دو طرف داشته است.
رنگ‌رونا با اشاره به حضور موفق شرکت پارس حیات ترکیه در استان زنجان و تولید محصولات بهداشتی، پوشک، دستمال کاغذی، شوینده‌های بهداشتی و …، خاطرنشان کرد: مزیت‌های سرمایه گذاری در ایران، وجود نیروی کار ماهر و مناسب بودن هزینه‌های انرژی و تولید در ایران ، می‌تواند سرمایه‌گذران ترکیه را برای حضور در ایران ترغیب بیشتری نماید.
وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به معرفی پتانسیل‌ها و نیازهای تجاری برای ارتباط بیشتر با تجار و فعالان اقتصادی ترکیه اقدام کرد، اظهار کرد: تعداد، تنوّع و کیفیت رویدادهای تجاری ایران و ترکیه در سال ۱۴۰۲ از روند بسیار بالایی برخوردار بوده است که همگی این موارد بیانگر ظرفیت‌های قابل توسعه روابط بین دو طرف است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه رشد فزاینده اعزام هیأت‌های تجاری از ترکیه به ایران را نشان پیوندهای عمیق دو کشور دوست و همسایه است، افزود: استان زنجان زمینه خوبی برای حضور تجار و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه دارد و این مهم با عزم و جدیت تجار و مسؤولان دو طرف در حال پیگیری شدن و عملیاتی شدن است.
رنگ‌رونا با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بر اساس نقشه راه تجارت خارجی استان که به تصویب مسؤولان‌ استان زنجان نیز رسیده و پیگیری می‌شد، روابط بین استان زنجان و کشور ترکیه همواره در حال گسترش بوده است، تصریح کرد: از تجار کشور ترکیه دعوت می‌کنیم تا با حضور در کشور ایران و بازدید از بازار ۸۵ میلیون نفری ایران و ظرفیت‌های آن به ویژه در استان زنجان، از مزیت‌های بزار بالقوه ایران در راستای توسعه روابط دو طرف استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا