پزشکی و سلامتاخبار ویژه

افزایش تیم های سحر هلال احمر به ۴۵۰ گروه

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تیم های سحر(سفیران حمایت های روانی _ اجتماعی) از ۴۵ گروه به ۴۵۰ تیم افزایش یافته است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم حسینی المدنی در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان افزود: هلال احمر بهترین نهاد برای جذب حلقه های میانی با هدف تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی با تاکید بر اینکه می توانیم به راحتی جوانان را در سازمان جذب کنیم، اظهارداشت: در هلال احمر هیچ فردی موضعی ندارد و هر کسی با هر نگرش و دیدگاهی می‌تواند در این مجموعه عضو شده و فعالیت کند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این سازمان درگاه ورودی هلال احمر به شمار می رود چرا که همه اعضا از طریق این سازمان وارد مجموعه شده، آموزش می‌بینند و در گروه های مختلف با هدف ارائه خدمات به هموطنان سازماندهی می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی تصریح کرد: در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جوان جذب این سازمان شده اند که پیش از این این تعداد ۶۰۰ هزار نفر بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی اظهارداشت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو جوان زیر ۳۵ سال در جمعیت هلال‌احمر کشور عضو بوده و در ارائه خدمات به هموطنان همکاری دارند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هلال احمر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو داوطلب دارد که در دنیا چنین عددی به نسبت جمعیت وجود ندارد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در این زمینه رتبه اول عضو داوطلب دنیا را داریم و هلال احمر یکی از پنج جمعیت برتر دنیا محسوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی افزود: یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو جوان هلال احمر را آموزش داده، سازماندهی و توانمند می کنیم.
وی به فعالیت تیم سحر اشاره کرد و ادامه داد: این گروه ها سفیران حمایت روانی و اجتماعی هستند که در حوادث و بلایا طبیعی و غیر طبیعی‌ به هموطنانی که نیازمند حمایت روانی باشند، خدمات می دهند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تیم های سحر از ۴۵ گروه به ۴۵۰ تیم افزایش یافته که این مهم‌می تواند منشاء خیر و برکت باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی به گروه های یاس(یاران آسیب ستیز) اشاره کرد و گفت: اعضای این گروه ها مددکاران ۳۰ تا ۴۰ سال کمیته امداد هستند که از آموزش کمک های اولیه بهره مند شده اند.
وی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۴۱۵ هسته کارآفرینی از دل تیم های یاس شکل گرفته که توانایی ایجاد شغل برای سه تا هشت نفر را دارند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه تغییرات اقلیمی ایفای نقش می کنیم که سال گذشته توانستیم به همت جوانان ۱۰ هزار اصله نهال را در ۴۸۰ منطقه کشور غرس کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی ادامه داد: پویش غرق نشویم را با همکاری وزارت کشور توانستیم در استان‌های گیلان و مازندران با همکاری اعضای جوانان اجرا کردیم که به ترتیب منجر به کاهش ۷۰ و ۵۰ درصدی غرق شدگی در این استان‌ها شد.
وی افزود: در برنامه قدم به قدم تا بهشت پنج هزار و ۲۰۰ عضو جوان هلال احمر در مشهد مقدس شبانه روزی در سه شیقت زائران کهنسال را ویلچرانی و به حرم امام هشتم علیه السلام هدایت کردند.

برای تقویت ماموریت های هلال احمر در کنار این مجموعه هستیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در ادامه این دیدار گفت: برنامه ها در سازمان جوانان هلال احمر هدف گذاری شده و جهش مطلوبی را در حوزه کاری این سازمان خواهیم داشت.
ابوالفضل رفیعی افزود: به لحاظ کمی موجب توسعه و تحول فعالیت ها در سازمان جوانان هلال احمر هستیم و به لحاظ کیفی نیز قدم های خوبی در این سازمان که در موضوعات مختلف نیاز جامعه است، برداشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در برخی از فعالیت ها که نهادهای عمومی و دولتی امکان پرداختن به آنها را ندارند از طریق مردمی سازی پوشش داده می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: حضور و مشارکت مردم در موضوعات مختلف منجر به ایجاد آرامش و امید در جامعه و توانمند سازی بخشی از بدنه جامعه می شود.
رفیعی ادامه داد: به حتم‌این مهم به آرامش و امنیت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی نیز کمک می کند.
وی یادآوری کرد: تلاش می کنیم از ظرفیت ایجاد شده در هلال احمر به نحو مطلوبی استفاده کنیم چرا که این مهم منجر به افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: برای تقویت ماموریت های هلال احمر در کنار این مجموعه خواهیم بود.
گفتنی است، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان قرائت سوگند نامه سازمان جوانان، اجرای تحلیف اعضای جوانان هلال احمر زنجان از واحد جوانان به حوزه امداد و نجات، افتتاح کانون هاکی سازمان جوانان هلال احمر کشور به میزبانی زنجان با شعار”جوانان، محور تحرک”، رژه تیم ها و کانون های جوانان هلال احمر، اجرای مسابقات هاکی، نشست با دبیران کانون های اعضای هلال احمر، حضور در گفت و گوی ویژه خبر ساعت۲۰ صدا و سیمای مرکز زنجان، بازدید از اردوگاه هارون آباد طارم و کتابخانه امام خمینی(ره) هلال احمر از برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به زنجان به مناسبت هفتاد و ششمین سال تاسیس این سازمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا