اخبار ویژهاقتصاد

مالیات بر ارزش افزوده مصداق واقعی عدالت مالیاتی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اعلام واریز بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداریها و دهیاریهای استان در فصل بهار ۱۴۰۲ بیان داشت: مالیات بر ارزش افزوده مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که مصرف کنند با توجه به میزان مصرف خود آنرا پرداخت می کند.
فیروز شکوری مدیرکل با اشاره به واریز چهار درصد از عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ از محل مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال به شهرداریها، دهیاریها، روستاهای فاقد دهیاری و امور عشایری استان اختصاص یافته است.
شکوری ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت مؤدیان در خرداد ماه سالجاری در ارسال اظهارنامه های مالیاتی یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ق.م.م، گفت: این همراهی مودیان در ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات نقطه قوتی در افزایش توسعه شهری و روستایی خواهد بود، همشریان عزیز و مودیان محترم مالیاتی باید بدانند و احساس نمایند مالیات پرداختیشان صرف بهبود شرایط و وضعیت شهری و اجتماعی خود و خانواده هایشان خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه میزان ۲۲۵۹میلیارد ریال از محل عوارض وصولی کالا و خدمات و آلایندگی بین شهرستانهای هشت گانه استان با در نظر گرفتن میزان پرداکندگی جمعیت تقسیم شده است، افزود: سهم شهرداریها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر شهرستان زنجان ۱۱۱۴ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطر نشان شد: مالیات بر ارزش افزوده، مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می کنند، ضمن آنکه بیش از یک سوم آن با واریز به حساب شهرداریها و دهیاریها، خرج بهسازی و آبادانی شهرها و روستاهای استان می شود.
شکوری افزود: از مجموع واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان، بیش از ۳۵۱ میلیارد ریال به حساب شهرداریها، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان خدابنده واریز شده و بالغ بر ۳۲۴میلیارد ریال به شهرداریها، دهیاریها و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ابهر اختصاص یافته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏ ها و دهیاری ها اختصاص یافته و به یک منبع پایدار برای تامین منابع مالی مورد نیاز این حوزه تبدیل شده است، اظهار داشت: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه ای صرفا جهت توسعه، عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می شود و این امر بیانگر این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت شهر و منطقه خودشان دارد.
این مقام مسئول بیان داشت: در سه ماهه نخست سال۱۴۰۲ بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال به حساب شهرداریها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان خرمدره واریز شده است، همچنین سهم شهرداری، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان طارم از محل واریز عوارض مالیات بر ارزش افزوده در حدود ۱۰۰میلیارد ریال بوده است. بیش از ۸۴ میلیارد ریال سهم شهرداری، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ماهنشان و در حدود ۶۳ میلیارد ریال هم به شهرداری، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان سلطانیه تعلق گرفته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطر نشان شد: مبلغ ۷۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال هم به حساب شهرداریها، دهیاری، روستاهای فاقد دهیاری و عشار شهرستان ایجرود واریز شده است.
در خاتمه این مقام مسئول ضمن بیان اینکه مشارکت عمومی در پرداخت مالیات با فرهنگ سازی و نمود آثار و تبعات پرداخت مالیات در جامعه رشد بیشتری خواهد داشت افزود: ما در اداره کل امور مالیاتی استان تلاش گسترده ای را برای افزایش فرهنگ مالیاتی و آگاهی جامعه از هزینه کرد مالیات آغاز نموده ایم و در این راه از تمامی ارگانهای ذیربط هم خواهشمندیم با حداکثر ظرفیت تبلیغاتی خود ما را در رسیدن به این مهم یاری نمایند. زیرا موفقیت در این زمینه آغازگر آینده ای روشن همراه با توسعه عمران و آبادانی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا