اخبار ویژهدین و مذهب

ما نیازمند توجه شهدا هستیم

شهدا نیازی ندارند که ما آنها را یاد کنیم بلکه این ما هستیم که نیازمند توجه آنها هستیم تا ما را یاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، استاندار زنجان در مراسم تجلیل از نخبگان و خادمان ایثار و شهادت که به مناسبت بزرگداشت روز شهدا و با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در استانداری برگزار شد، گفت: بالاترین ارزش برای انسان شهادت است و به همین دلیل است که انسان آرزو می کند ای‌کاش، می‌توانست بالاترین داشته خود را که جانش است برای منفعت جمعی، فدا کند.
دکتر محسن افشارچی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از بزرگداشت شهدا می شود این سوال پیش می آید که آیا شهدا نیاز به برگزاری آیین بزرگداشت و یاد کردن ما دارند یا خود ما نیاز به یاد کردن آنها داریم، افزود: شهدا نیازی ندارند که ما آنها را یاد کنیم بلکه این ما هستیم که نیازمند توجه آنها هستیم تا ما را یاد کنند.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در اصل، ما به خاطر خودمان، شهدا را یاد می کنیم تصریح کرد: در خصوص فرزندان شهدا، عهدی داریم که در حد توان باید به آنها کمک کنیم چون حاکمیت باید در کنار آنها باشد از ذره ای از زحمات آنها را جبران کند و این مسئله در مورد پدران و مادران و نیز همسران شهدا، نیز صدق می کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه خانواده های شهدا کمترین مراجعه به استانداری را داریم، گفت این نشان دهنده این است که خوشبختانه بسیاری از امورات و مشکلات آنها، در خود بنیاد شهید حل و فصل می شود .
گفتنی است در پایان ضمن تجلیل از خدمات و تلاش های نخبگان و خادمان ایثار و شهادت استان، از فصل دوم کتاب وصیت‌نامه شهدا استان زنجان نیز رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا