پزشکی و سلامتسیاسی و اجتماعی

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی امسال از ۲۴ اسفند۱۴۰۱ آغاز می شود گفت: این طرح تا ۱۴ فروردین۱۴۰۲ با مشارکت ادارات و دستگاههای اجرائی متولی اجرا خواهد شد.
دکترمشهود تقی لو افزود: مانور اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی روز ۲۴ اسفند با محوریت معاونت بهداشتی دانشگاه با مشارکت دستگاهیا اجرائی متولی از جمله:استانداری زنجان، سازمان حمل و نقل جاده ای، میراث فرهنگی، پلیس راهور، نیروی انتظامی، دامپزشکی، تعزیزات حکومتی، صدا وسیما و سایر دستگاههای اجرائی مرتبط اجرا خواهد شد.
وی گفت:زمان اجرای مانور صبح روز ۲۴ اسفند خواهد بود که در این مانور اهداف و نحوه اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تببین و همچنین ساماندهی نیروهای و دستگاههای حاضر نیز انجام خواهدشد .
معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی از ساعت ۸ صبح تا ۸شب می باشد افزود: این ساعت نیز تا ۱۲ شب قابل تمدید می باشد.
رئیس مرکز بهداشت استان تاکید کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی کلیه اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، سامانه های ها آب رسان، نماز خانه ها، پمپ بنزین‌ها مورد بازدید قرار خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان از طریق سامانه۱۹۰ ارتباطات مردمی آماده دریافت هرگونه شکایت در حوزه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و هر گونه خدمات حوزه بهداشت می باشد .
این مسئول رعایت بهداشت فردی و اجتمیاع را در ایام تعطیلات نوروزی مهم دانست و توصیه نمود: همشهریان عزیز با رعایت بهداشت فردی از جمله شست و شوی منظم دست ها با آب گرم و صابون و کوتاه نگه داشتن ناخنها به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک نمایید.، همچنین مواد غذایی را از محل¬هایی که ضوابط بهداشتی به ویژه بهداشت فردی را رعایت میکنند، خریداری نمایید.
وی افزود: شهروندان محترم ازخرید موادغذایی بالقوه خطرناک از قبیل ساندویچ، دل، جگر و … که توسط دستفروشان عرضه می گردد، جداً خودداری کنید.و در هنگام خرید مواد غذایی و آشامیدنی دقت نمایید که بر روی محصول حتماً تاریخ تولید و انقضاء، پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شناسه نظارت، آدرس محل تولید و شرایط نگهداری درج شده باشد.
دکتر تقی لو با تاکید بر اینکه به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری های انگلی و عفونی روده-ای، کاهو، سبزیجات و میوه جات را قبل از مصرف شسته و گندزدایی نمایید.افزود:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا