دین و مذهب

میزبانی امامزادگان و بقاع شاخص زنجان در عید نوروز

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:سازمان اوقاف و امور خیریه اگرچه یک سازمان فرهنگی نیست اما هر ساله با طرح های مختلف به ارائه خدمات و برنامه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه می پردازد.
حجت الاسلام کرمی افزود: امسال نیز چون عید نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده است طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بصورت همزمان اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: امسال ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان مسافران نوروزی خواهد بود
حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: حسینیه اعظم ، زینبیه اعظم ،امامزاده سید ابراهیم ،امامزاده محمد بن ابرهیم حاج سیران در شهرستان زنجان، امامزادگان هاشم و عوف و امامزاده جعفر ع شهر آببر در شهرستان طارم ، بقعه حضرت قیدار نبی علیه السلام و امامزاده ابراهیم ع شهرستان خدابنده ، امامزاده اسماعیل و امامزاده زیدالکبیر ع شهرستان ابهر از جمله این امامزادگان هستند که در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در آنها اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام کرمی در پایان افزود : اجرای این طرح ها شامل برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی مثل اقامه نمازهای جماعت در اوقات سه گانه ، بیان مسائل و احکام شرعی ، اجرای مراسم های مناسبتی مذهبی و فرهنگی مثل مراسم تحویل سال نو ، دعا ، مناجات و زیارت و برپایی خیمه معرفت با غرفه های مختلف مثل غرفه کودک و نوجوان ، غرفه مشاوره مذهبی و دینی، غرفه عرضه محصولات فرهنگی خواهد بود.
گفتنی است، بیش از ۲۰ روحانی در این ایام در امامزادگان استقرار خواهند داشت و به فعالیت تبلیغی و فرهنگی خواهند پرداخت.
لازم به ذکر است، اجرای مراسم سالروز همه پرسی جمهوری اسلامی و اجرای طرح قرار دوازدهم و اهدای بسته های معیشتی به خانواده های کم بضاعت از محل درآمد موقوفات با نیات خیر و مساعدت ، از دیگر برنامه های این طرح خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا