سیاسی و اجتماعی

استقرار خودروهای عملیاتی در ۳۲ نقطه شهر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آماده باش ۳ روزه آتش نشانان آغاز شد گفت: آتش نشانان در ۳۲ نقطه شهر استقرار خواهند داشت.
مجید امیرفضلی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به آماده باش ۹۷ نیروی عملیاتی، ۱۳ ستادی و ۲۰ انتظامات فیزیکی به مناسبت چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: همچنین آتش نشانان در ۳۲ نقطه شهر به صورت خودرویی، موتوری و ایستگاهی آماده باش خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه از امروز آماده باش سه روزه آتش نشانان آغاز شده است، اضافه کرد: از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه آخر سال استقرار آتش نشانان در محل های تعیین شده آغاز می شود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به والدین توصیه کرد: در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت و آمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشکوک در لوازم فرزندان، این مواد را از منزل خارج کنند.
وی با اشاره به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره، تصریح کرد: والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک ترغیب کنند.
امیرفضلی به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان توصیه کرد از آتش زدن لاستیک و کارتن در محوطه مجتمع های مسکونی، کوچه‌ها و خیابان ها اجتناب ورزند و والدین و بزرگترهای نیز مواظب فرزندان خود باشند تا حادثه تلخ و ناگواری در آستانه سال جدید اتفاق نیفتد و از رانندگان نیز خواست به محض مشاهده خودروهای آتشنشان و اورژانس، بلافاصله خودرو را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند تا مانع از رسیدن به موقع و سریع امداد رسانان به محل حادثه نشوند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از دارندگان خودروها نیز خواست (قبل از شروع آیین چهارشنبه آخر سال) در صورت امکان از تردد غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند و حتی الامکان خودروها را در کوچه و خیابان پارک نکنند و خانواده ها و مغازه داران نیز در صورت داشتن شلنگ آب و کپسول های اطفا حریق آنها را در دسترس قرار دهند تا در صورت وقوع آتش سوزی، کنترل اولیه را تا رسیدن آتشنشانان به محل حادثه انجام دهند.
وی با بیان اینکه خط تلفن‌های این سازمان بسیار محدود هستند، تصریح کرد: افراد باید هنگام وقوع حوادث با تلفن ۱۲۵ و در صورت درخواست کار کارشناسی، راهنمایی و مشاوره ایمنی نیز با خط ۳۳۴۴۴۴۴۴ ستاد فرماندهی تماس برقرار کنند و بی مورد خط ۱۲۵ که مختص حادثه است را اشغال نکنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا