فرهنگ و هنر

مراسم‌ یوم‌العباس و یوم‌الزینب در زنجان برگزار نمی شود

مراسم‌ یوم‌العباس و یوم‌الزینب در زنجان برگزار نمی شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در ایام محرم، اظهار کرد: به استناد مصوبه هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، مورخ ۲۶ تیرماه امسال، مقرر شده همه دستورالعمل‌های بهداشتی سال گذشته در سال‌جاری نیز برای برگزاری مراسم‌ در ایام محرم مبنای عمل قرار گیرد و هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای تامین استان زنجان در دوم مرداد ماه امسال، کلیات پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم تبیین شد، افزود: در کمیته امنیتی و انتظامی ذیل ستاد کرونا با مسئولان ذی‌ربط، پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم تصویب شد.

این مسئول با بیان اینکه در ایام محرم امسال نیز همانند سال گذشته مراسم‌ یوم‌العباس، یوم‌الزینب و سوم امام حسین (ع) در استان زنجان برگزار نخواهد شد، تصریح کرد: برگزاری مراسم اباعبدالله‌الحسین (ع) در ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله حداقل ۲ متری در فضای باز امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، با تاکید بر لزوم تشکیل همیار سلامت هیئات‌ مذهبی استان برای نظارت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم، ادامه داد: باید کمیته نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم در استان و شهرستان‌ها، با مسئولیت فرمانداران و عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود.

مرادی با اشاره به ابلاغ مصوبات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم به دستگاه‌های اجرایی استان زنجان، اظهار کرد: به اقتضای اینکه برخی از هیئت‌ها نیازمندی‌هایی دارند، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده شورای هیئت‌های مذهبی باید امر نظارت را در شهرستان‌های استان انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم تامین فضای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش (مدارس) و ورزش و جوانان استان زنجان (ورزشگاه‌ها) در ایام محرم، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر زنجان در کنار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان موظف است از ظرفیت داوطلبان جوان خود برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا