اخبار ویژهدین و مذهب

برگزاری محافل قرآنی و جزءخوانی در ۶۰ مسجد و بقعه متبرکه

برگزاری محافل قرآنی و جزءخوانی در ۶۰ مسجد و بقعه متبرکه و برنامه‌های سحر و افطار با محوریت آیات طرح مسطورا در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:در قالب طرح مسطورا ۱۵۰ آیه از کلام الله مجید در مدت سه سال در جامعه گفتمان سازی خواهد شد و هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن، انتخاب شده است.
حجت الاسلام سعید احمدی با اشاره به اجرای طرح ملی مسطورا از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان زنجان افزود: در این طرح آیات پر تکرار در بیانات امام راحل و مقام رهبری شناسایی و از بین این آیات ۵۰ آیه کاربردی و ناظر به مسایل اجتماعی انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت سه سال با محوریت قرآن به منظور ایجاد جریان انس با قرآن در کشور اجرا می شود، افزود: از جریانات مردمی نیز برای اجرای این طرح در چهار سطح جامعه استفاده می شود.
حجت الاسلام احمدی به برگزاری جلسات هماهنگی با شبکه های ملی و اجتماعی به منظور گفتمان سازی در جامعه خبر داد و گفت: این طرح در سطح ملی با ۲۰ میلیون مخاطب دارد و مفاهیم آیات قرآنی در جلسات متعدد انس با قرآن کریم به مباحثه گذاسته می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه در سطح دوم این طرح در سطح ملی، ۵ میلیون نفر در جلسات قرآنی با این ۵۰ آیه اشنا خواهند شد، تصریح کرد: یک میلیون نفر نیز برای حفظ قرآن بین ۳۰ تا ۵۰ آیه هدف گذاری شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در سطح چهارم نیز فعالان قران به عنوان کنشگر تربیت و مفاهیم زندگی ساز قرآن در جامعه حاضر می شوند.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان معجزه الهی دارای آموزه های لازم برای زندگی همه مردم است، گفت: در این طرح تلاش می شود تا این آموزه ها همچون ضرب المثل ها در زندگی مردم جاری باشد و انس با قران زمینه ای برای بحث های فکری جامعه باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح در مساجد، دارالقران ها با همکاری دستگاه های متولی امور تربیتی و آموزشی اجرا خواهد شد، افزود: در صورت تحقق اهداف این طرح شاهد اثرگذاری قرآن در زندگی فردی و اجتماعی خواهیم بود و به سمت تمدنی که آرزوی انبیا و بزرگان دین بوده حرکت خواهیم کرد.
وی به فضاسازی شهری از برداشت های آزاد از آیات قرانی همزمان با ماه رمضان خبر داد و گفت: در طرح ملی مسطورا، در کنار حفظ آیات قرآن، تدبر در قرآن و درک مفاهیم قرآن مورد تاکید است.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در طرح مسطورا برای تمام اقشار و گروه ها، بسته ها و محتواهای قرآنی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: کلیپ‌ها و پادکست هایی نیز در این خصوص تهیه شده است.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در ماه مبارک مردم با قرآن انس دارند، این طرح به منظور جهت دادن به این انس اجرا می شود، در حاشیه این طرح مسابقاتی طراحی شده است و سازمان و مجموعه های دخیل از محتویاتی که در اختیارشان قرار می گیرد استفاده خواهند کرد.
حجت الاسلام احمدی هدفگذاری ملی طرح مسطورا را ۲۰ میلیون نفر در کشور اعلام کرد و گفت: برای استان زنجان ۴۰ هزار نفر هدف گذاری شده است و در بخش حفظ آیات نیز ۷ هزار دانش آموز مشارکت خواهند داشت.
وی به اعزام بالغ بر یک هزار مبلغ و مبلغه به روستاها و شهرها در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: محتوای منبر مبلغان نیز طرح مسطورا و تبیین ۳۰ فراز زندگی ساز قران کریم خواهد بود.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در این طرح می توانند کد ۵ رو به سامانه ۳۰۰۰۱۴۳۱ ارسال و لینک و محتویات سایت را دریافت کنند.
وی به برنامه های ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل قرآنی و جزءخوانی در ۶۰ مسجد و بقعه متبرکه و برنامه‌های سحر و افطار با محوریت آیات طرح مسطورا در دستور کار است.
حجت‌الاسلام احمدی گفت: برنامه جز خوانی‌های متعددی در بقعه‌های متبرکه در سطح استان اجرا می‌شود که تعداد جلسات قرآنی بالای ۶۰ مورد رصد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا