اخبار ویژهاقتصاد

افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان

به گزارش پایگاه‌ خبری آسمان زنجان، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور صبح روز ۱۶ اسفند جهت افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان، بهره‌برداری از مرکز آنکولوژی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) زنجان، افتتاح بخش پزشکی هسته‌ای انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه، بهره برداری از طرح‌های فناوری دیجیتال داشبرد مدیریتی ، زیرساخت داده مکانی(SDI) و پروژه شهروند‌‌سپاری شهرداری، به زنجان سفر کرد.
دکتر فیروز فر شهردار زنجان در مراسم افتتاح پروژه سبزه میدان زنجان با تشکر از اعضای شورا و همه ارگان های که نقش مهمی در اجرای پروژه سبزه میدان داشتند و همینطور از همراهی مردم در پروژه های زنجان گفت: عملیات اجرایی طرح سبزه میدان از سال ۱۳۶۸ آغاز شده بود ولی در عمل کاری انجام نمی شد تا اینکه در ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ اقدام جدی و عملیاتی برای به نتیجه رساندن صورت گرفت.
وی اظهار داشت: از همه مردم شهر زنجان قدردان هستیم که سالیان سال بزرگوارانه تحمل کردند چرا که انجام پروژه در مرکز شهر قطعاً مزاحمت‌های داشته و در این یک سال که توفیق خادمی مردم عزیز شهرمان را داشتم ، مردم همیشه با ما همراهی داشته اند.
دکتر فیروز فر افزود: ما با تلاش شبانه روزی و با همکاری مردم زنجان توانستیم این پروژه را به این مرحله برسانیم.
وی اظهار داشت: این پروژه در مساحت شش و نیم هکتار در بافت مرکزی شهر ایجاد شده بود، افرادی که در حوزه‌های فنی وارد هستند مستحضر هستند که نیم هکتار پروژه در بافت مرکزی شهر واقع شده است ؛این امر بیانگر این است که یک هم آوایی کامل بین مردم و مسئولین همه نهادها و دستگاه ها مخصوص وجود داشته است.
شهردار تصریح کرد: از ۶/۵ هکتار پروژه سبزه میدان زنجان؛ امروز ما شاهد بهره برداری از ۳/۷هکتار هستیم.
وی افزود: پروژه سبزه میدان با برآورد هزینه ۶۴ میلیارد تومانی آغاز و در ادامه هزینه اجرای آن بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.
دکتر فیروز فر گفت: با توافقی که با مقام عالی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم، قرار بر نامگذاری این پروژه به نام ایران کوچک شد تا در جهت توسعه گردشگری استان زنجان فعالیت داشته باشد.
وی با اشاره به ضلع شمالی پروژه سبزه میدان زنجان، اظهار داشت: ادامه پروژه سبزه میدان زنجان نیز با همین سرعت انجام خواهد شد و سعی خواهیم کرد تا یکپارچگی پروژه بین شمال و جنوب حفظ شود که این امر فقط با همراهی همشهریان زنجانی امکان پذیر می باشد.

در ادامه احمد وحیدی وزیرکشور در آیین افتتاح پروژه سبزه میدان گفت: در پروژه سبزه میدان می توان بازگشت از معماری غربی به معماری سنتی را دید که کار بسیار ارزشمندی است و باید به آن توجه شود و برگشتن به هویت شهری و تاریخ پرافتخار، بسیار مهم است.
وحیدی افزود: پروژه سبزه میدان زنجان حجم به مساحت ۳/۷هکتار با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان کار ارزشمند ی بوده است که توسط شهرداری زنجان انجام شده است.
وی اظهار داشت: در پروژه سبزه میدان ساخت و ساز شهری، با هویت ایرانی- اسلامی داریم که باید در پروژه های آینده نیز هویت ایرانی اسلامی را حفظ کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا