سیاسی و اجتماعی

کاشت ۲۰ نهال سلامتی برای بهبود یافتگان دیالیزی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان روز دوشنبه(۱۵ اسفند ماه) در آئین روز درختکاری گفت: به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری و هفته جهانی کلیه، به شکرانه سلامتی۲۰ نفر از بهبودیافتگان از درد دیالیز ۲۰ نهال سلامتی کاشته شد.
محمدرضا طهماسبی با اشاره به اینکه برنامه های هفته روز جهانی با رویکرد بیمار محور برگزار می‌شود اظهار کرد: به همین مناسبت به شکرانه سلامتی بیماران دیالیزی پیوند شده در سال جاری ۲۰ درخت پلاک دار سلامتی با حضور خیرین و بیماران پیوندی کاشته شد.
وی با بیان اینکه این طرح همه ساله در روز درخت کاری و هفته جهانی کلیه به شکرانه سلامتی بیماران انجام میشود افزود: امیدواریم سال آینده نیز شاهد افزایش بهبود یافتگان از درد دیالیز در استان باشیم تا صدها نهال سبز سلامتی را در جمع بهبود یافتگان بکاریم.
مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال جاری شاهد افزایش سه برابری پیوند نسبت به دو سال کرونا بودیم.
طهماسبی با بیان اینکه اهدای عضو فرصتی دوباره برای تجدید زندگی افراد دیالیزی است، گفت: باید در این زمینه اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود تا شاهد افزایش اهدای عضو پس از مرگ مغزی باشیم.
وی با اشاره به افزایش هزینه آزمایشات پیش از پیوند و هزینه پیوند کلیه عنوان کرد: همراهی و همکاری خیرین در این زمینه می‌تواند موجب رهایی بسیاری از بیماران واجد شرایط پیوند از چرخه دردناک دیالیز شود.
شایان ذکر است: هفته جهانی کلیوی برابر با ۹ مارس ۲۰۲۳ (۱۸ اسفندماه ) با شعار آماده شدن برای اتفاقات غیرمنتظره،حمایت از افراد آسیب پذیر! در سال جاری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا