سیاسی و اجتماعی

آغاز کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح ملی کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان “والد آگاه، فرزند ایمن” در استان زنجان خبر داد وگفت : والدین آگاه فرزندان ایمن تربیت می کنند. این کارزار با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور تلاش می کند به والدین یادآوری کند که با پیوند قوی بین والدین و فرزندان خطر آسیب های اجتماعی و اعتیاد در خانواده کمتر می شود.
سلمان حسینی اظهار کرد: این کارزار از ۱تا ۱۵ اسفند در مکان های عمومی و پرتردد، بیلبیوردها و فضای شهری، فضای مجازی، رادیو، تلویزیون، نصب پوستر کارزار در سطح شهر و غیره با اعضاء تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد برگزار می گردد. اهداف عملیاتی این کارزار افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد، اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان می باشد.
وی با بیان اینکه گروه مخاطب این کارزار، والدین و محور پیام، شناخت دوست فرزند تحت عنوان آیا دوست فرزندت را می شناسی؟ است، افزود: پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق خانواده می تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتار های ناسالم همراه باشد.
حسینی عنوان کرد: وجود یک والد آگاه در خانواده بدون شک می تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان داشته باشد. خانواده ها می توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گذاری مناسب و نظارت بر فرزندانشان آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.
حسینی به خط ملی اعتیاد اشاره کرد و تاکید کرد: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ( ۰۹۶۲۸ )، راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می نماید. ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا ۸ شب است و مردم می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کُد، با مرکز تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا