اقتصاد

ثبت نام ۶ هزار و ۵۳۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن

۶ هزار و ۵۳۲ نفر از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: ۶ هزار و ۵۳۲ نفر از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط استفاده از این ظرفیت شدند و در این میان یک هزار و ۲۰۰ نفر تخصیص پروژه شده است.
اصغر اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در جلسه محرومیت زدایی استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد، گفت: بیشترین ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان زنجان است.
وی اظهار کرد: پیرو سیاست دولت سیزدهم در بخش مسکن، شعار تولید چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته و در این راستا برای تحقق این شعار، وزارت راه و شهرسازی به نسبت جمعیت هر استان، هدف‌گذاری لازم برای تولید مسکن در استان‌ها را ابلاغ کرده و ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن در استان زنجان ۶۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این تعداد واحد مسکونی در بخش شهری ۴۸ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده و ۲۰ هزار واحد مسکونی هم در بخش روستایی است.
اسماعیلی، با بیان اینکه ۶ هزار ۵۳۲ نفر از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) در استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط استفاده از این ظرفیت شدند و یک هزار و ۲۰۰ نفر از جامعه هدف تخصیص پروژه شده که در شهر زنجان ۷۵۸ واحد به مسکن محرومین تخصیص داده شده و ۴۳۸ واحد هم در سایر شهرستان‌های استان تخصیص پروژه شده است.
وی افزود: ۶۰ درصد سهم استان زنجان در دو سال اول طرح نهضت ملی مسکن (تولید مسکن) را در دست اجرا داریم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه یک هزار و ۵۸۲ نفر ازجامعه هدف (محرومین) نیازمند تخصیص واحد مسکونی هستند، تاکید کرد: شهرستانهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در استان بیشترین نیاز مسکن در بخش محرومین را دارند.
اسماعیلی با بیان اینکه در شهرستان ابهر ۲۱۱ واحد مسکونی نیاز داریم که ۱۰۱ واحد تخصیص یافته است، افزود: همچنین در شهرستان خرم‌دره ۶۳ واحد تخصیص پروژه شده و ۱۳۲ واحد مورد نیاز است و در شهرستان قیدار نیز ۱۰۰ واحد تخصیص یافته و ۲۱۰ واحد هم نیاز داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا