دسته بندی نشده

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۹۰ نفر گرفتار در برف و حوادث جاده ای زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های امداد و نجات هلال احمر در شبانه روز گذشته به بیش از ۹۰ نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک و حوادث جاده های این استان امدادرسانی کردند.
غفور آقاجانلو به وقوع برف و کولاک اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته در جاده های کوهستانی شهرستان های طارم، زنجان، خدابنده و ماهنشان ۱۲ تیم عملیاتی با ۳۳ امدادگر و نجاتگر به بیش از ۶۰ نفر از سرنشینان ۲۰ خودرو امدادرسانی کردند.
وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته پنج مورد تصادف رانندگی در جاده های استان زنجان ثبت شد، اظهارداشت: در این حوادث ۳۱ نفر از هموطنان، آسیب دیده بودند که تیم های عملیاتی هلال احمر به آنان امدادرسانی کردند و خوشبختانه این حوادث فوتی نداشت.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مدت بیان شده، یک مورد حادثه غرق شدگی در سد کشاورزی روستای دهنه شهرستان طارم به ندای امداد هلال احمر گزارش شد که بلافاصله ۲ تیم هشت نفره از این شهرستان به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
آقاجانلو تاکید کرد: با تلاش تیم های عملیاتی هلال احمر جسد این فرد،از آب سد کشاورزی بیرون کشیده و به عوامل انتظامی شهرستان طارم تحویل داده شد.
وی اظهارداشت: در طرح زمستانی، پایگاه های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان، برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر پایگاه های جاده ای، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان فعال است.
وی خاطرنشان کرد: همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست؛ در صورت گرفتار شدن دربرف و کولاک، حوادث و بلایا می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز، برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا