سیاسی و اجتماعی

آموزش بیش از ۱۷ هزار دانش آموز زنجانی را در قالب طرح “همتا”

هلال احمر بیش از 17 هزار دانش آموز زنجانی را در قالب طرح "همتا" آموزش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای طرح “همتا” خبرداد و گفت: ۱۷ هزار و ۹۲۰ دانش آموز این استان در سطح مدارس و کانون‌های دانش آموزی از آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه بهره مند خواهند شد.
دکتر سید قاسم موسوی افزود: یکی از مهمترین وظایف هلال احمر، آموزش همگانی و اجتماع محور است که در همین راستا حساس سازی آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و ارتقای سطح آمادگی آنها در برابر مخاطرات اهمیت قابل توجهی دارد.
وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه برنامه ملی، دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) که یکی از برنامه های اثرگذار جمعیت هلال احمر در مدارس محسوب می شود، توجه به اصول آموزش همگانی برای جریان سازی و نیل به جامعه ای تاب آور در مواجهه با مخاطرات و همچنین حرکت به سمت فعالیت های مبتنی بر نیاز محلی ضروری است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه طیف گسترده ی دانش آموزان در مدارس هستند، طرحی به نام همتا (هر مربی، تربیت ۱۱۲ عضو آماده) بر اساس الگوی آموزش همتایان در مدارس استان را اجرا خواهیم کرد.
موسوی ادامه داد: براساس این طرح، شبکه‌سازی آموزش همگانی دانش‌آموزان، بر اساس الگوی آموزش همگانی انجام خواهد شد.
وی اظهارداشت: در قالب طرح همتا، ۱۷ هزار و ۹۲۰ دانش آموز در استان زنجان تحت آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه قرار می‌گیرند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تعداد دانش آموزان با همکاری ۱۶۰ مربی در قالب ۶۰۴ دوره آموزش خواهند دید.
موسوی یادآوری کرد: از دانش‌آموزان آموزش‌دیده برای آموزش سایر دانش‌آموزان نیز استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا