اقتصاداخبار ویژه

افزایش تولید با توجه به افزایش ۱۷ درصدی مصرف برق در صنایع

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان زنجان ۴۹۷ هزار مشترک دارد، گفت: مشترکین شرکت توزیع برق استان زنجان نزدیک ۸۰ درصد آن ها شامل مشترکان خانگی است که بیش از ۶۶ هزار مورد مشترک تجاری، ۱۹ هزار مشترک عمومی، بیش از ۹ هزار مشترک کشاورزی و نزدیک ۴ هزار مشترک صنعتی هستند.
جوادی با اشاره به قوانین بخش کشاورزی افزود:یک محدودیت بسیار سنجیده ای با مشترکان بخش کشاورزی تفاهم شد که این موضوع بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به انجام رسید که بر اساس آن در ساعاتی که آبیاری دارای پایین ترین راندمان بود، اگر کشاورزان در آن چند ساعت از چاه آب کشاورزی استفاده نکنند، بقیه ساعت های استفاده، برق به صورت مجانی برایشان حساب می شد.
وی اظهار داشت: تابستان امسال با یک هزار و ۳۸۸ مشترک صنعتی تفاهم‌نامه به منظور تعامل منعقد شده و توانستیم ۲۸۰ مگاوات برق را فقط از مشترکان صنعتی جابجایی بار انجام بدهیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان تصریح کرد: حجم شبکه‌های برق ۱۴ هزار و ۷۵۵ کیلومتر است و حجم شبکه در مقایسه با چهل سال قبل ۱۴ برابر شده است.
جوادی با اشاره به مصرف برق در صنایع افزود: بر اساس آمار شرکت توانیر امسال ۱۷ درصد افزایش مصرف برق در صنایع داشتیم که در استان زنجان نیز با وجود همین شرایط خاموشی در تابستان نداشتیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه افزود: ۱۱ نیروگاه خورشیدی از مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ظرفیت ۳۴۲کیلو وات احداث شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت:چشم‌انداز برنامه استراتژیک شرکت در سال ۱۴۰۴ صفر درصد مراجعه حضوری و ۱۴۰ دقیقه میانگین خاموشی هر مشترک در سال است.
جوادی اضافه کرد: در تلاشیم که میزان تلفات را به ۴ درصد برسانیم.
وی با بیان اینکه زمستان شاهد نا ترازی تولید مصرف هستیم، ادامه داد: ظرفیت نیروگاه‌ها مشکل برق ما را تامین می‌کند ولی نیروگاه‌ها بیشتر مشکل گازوئیل دارند اگر در مصرف مشکل از طریق سوخت به نیروگاه‌ها داریم.
جوادی افزود: معبر پادگان نیز اقدامات لازم صورت گرفته است و کار روشنایی آن با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا