سیاسی و اجتماعی

۳۱ دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری در استان فعال است

تعداد افراد بهره مندی از مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی و غیر دولتی در سه ماهه اول ۴هزار۶۱۰ نفر است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بهزیستی استان زنجان در نشت خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت: برنامه های هفته بهزیستی با شعار «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» برگزار می‌شود.
سلمان حسینی افزود: هفته بهزیستی بهترین زمان برای ارائه دستاوردها و خدمات ارائه شده به جامعه هدف و آگاه سازی عموم مردم است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۸ تا ۹ درصد خانوارهای استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند که این درصد شامل ۲۷ هزار و ۳۲۷ خانوار زنجانی است که ۱۷ هزار ۷۰۱ خانوار یعنی ۶۵ درصد مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی و ۳۵ درصد نیز از سایر خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه بودجه ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که به مددجویان شود، خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۱۳۹ شغل و در سال گذشته ۶۷۵ برای مددجویان ایجاد شده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان به برنامه این دستگاه برای تامین مسکن مددجویان اشاره کرد و یادآور شد: واگذاری مسکن از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی استان است و بهزیستی در کنار تامین سایر نیازهای مددجویان از زمان شروع نهضت مسکن در کنار مددجویان بوده و در سال گذشته ۱۴۹ و سه ماهه اول امسال ۲۲ واحد مسکن به افراد واجد شرایط اهدا شده ‌است.
حسینی از افتتاح ۴۷ طرح و پروژه در این هفته خبر داد و گفت: ۲۲ واحد مسکن مددجویی، ۲۳ طرح اشتغالزایی، یک مرکز شبانه‌روزی توانبخشی مراقبتی بیماران روان مزمن، یک مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان در این هفته افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی ۲۲ وظیفه بهزیستی به این مراکز واگذار شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ مرکز مثبت زندگی در سطح استان فعالیت می کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مشارکت های مردم و پویش های مومنانه جذب مشارکت‌های مردمی در رفع مشکلات مددجویان نقش بسزایی دارد، افزود: میزان مشارکت های مردمی نقدی و غیر نقدی و خدماتی در سه ماهۀ اول ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.
این مقام مسول با اشاره به غربالگری تنبلی چشم توسط بهزیستی، ابراز کرد: در سه ماهۀ اول سال ۲هزار و۶۸۴ مورد و در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۵۲غربالگری تنبلی چشم انجام شده است.
وی اظهارداشت: ۳۱ دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که ۱۳ مرکز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده کودکان با نیازهای ویژه تحصیلی، تربیتی، کودک و نوجوان خدمات ارائه می کنند.
حسینی تصریح کرد: تعداد افراد بهره مندی از مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی در سه ماهه اول ۴هزار۶۱۰ نفر است.
حسینی با بیان اینکه خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ از دفاتر بسیار مهم دفتر پیشگیری از اعتیاد است و درمان آن است که در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد عمل می‌کند، اظهار کرد: همچنین یکی از مهم‌ترین کارهای بهزیستی با همکاری دادگستری، ایجاد سامانه تصمیم است که زوجین متقاضی طلاق با ثبت‌نام در آن غربالگری می‌شوند و هدف آن این بود که مداخلات پیشگیرانه و روانشناختی را قبل از مداخلات قضایی انجام دهیم که چهار مرکز غربالگری طلاق در سطح استان فعال هستند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه زنجان از استان‌های موفق و پیشرو در زمینه ارایه خدمات روان‌شناختی به زوجین متقاضی طلاق بوده‌ است، تصریح کرد: طرح رصد آسیب‌های اجتماعی نیز از برنامه‌های ملی است که توجه بیشتری به روند تغییرات آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی با بیان اینکه همچنین در پیگیری مناسب‌سازی جزو سه استان اول کشور هستیم عنوان کرد: دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی نیز در بهزیستی مستقر است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه همه کودکان کار استان زنجان دارای خانواده و خانه هستند،گفت: هیچ کودک کارتن خوابی در زنجان وجود ندارد و در صورت مشاهده به شماره ۱۲۳ اطلاع داده شود.
حسینی با بیان اینکه ۵هزار و ۵۵۶ پرونده فعال زنان سرپرست خانوار وجود دارد، افزود: زنان سرپرست خانوار بیمه شده تحت پوشش بر حسب بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری یک هزار و سیصد و یازده نفر است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: یک هزار و ششصد و نود و هشت نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان هستند.
حسینی افزود: بهزیستی استان زنجان در پیگیری مناسب سازی شهری و اماکن عمومی جزو سه استان برتر کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا