سیاسی و اجتماعی

نگاه اوقاف مبتنی بر توسعه شهر قیدار است

با توافق اولیه اوقاف ،شهرداری و آموزش و پرورش برای رفع معارضین زمین ۴۸۰۰ مترمربعی با کاربری آموزشی در قیدار و ساخت مدرسه راه مدرسه کودکان منطقه محمدیه قیدار نزدیکتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل اوقاف استان زنجان در جلسه مشترک آموزش و پرورش ، اداره کل اوقاف استان زنجان و شهرداری و شورای شهر قیدار که برای برای آزادسازی زمین واقع در منطقه محمدیه این شهر به مساحت ۴۸۰۰ مترمربع برگزار شد، گفت: به لحاظ وقفی بودن اراضی قیدار نگاه اوقاف مبتنی بر توسعه شهر قیدار است.
وی اظهار داشت: برای تعیین تکلیف این زمین یکطرف شهرداری و شورای شهر قیدار طرف دیگر اوقاف است.
کرمی اظهار داشت:ما همواره در بحث کمک به ادارات و نهادها جهت رفع گره و حل مشکل مردم پای کار هستیم.
مدیرکل اوقاف استان زنجان تصریح کرد: در این موضوع نیز سعی بر تسهیل مقررات قانونی و وقفی برای اجرای کار هستیم.
وی اظهار داشت:البته قوانین و مقررات همواره باید رعایت شود ، قوانین مقررات اوقافی کمی پیچیده تر از سایر قوانین است اما با این حال موظفیم کمک کنیم.
وی افزود: دنبال درآمدزایی در این بحث نیستیم و هرمانعی در حد توان باشد برطرف می کنیم, امیدواریم با مساعدت شهرداری و شورای شهر و آموزش و پرورش مشکل این زمین برطرف شده و به زودی شاهد رفع معارضان و احداث فضای آموزشی در این زمین باشیم.
در ادامه اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه گفت : برای هر ۲۰۰ خانواده یک واحد آموزشی نیاز است و با احداث یک آموزشگاه در این منطقه راه دانش آموزان این منطقه از شهر قیدار کوتاهتر شده و علاوه برا آن افزایش استاندارد سرانه فضای آموزشی نیز در این شهر اتفاق می افتد.
همچنین رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان نیز در این جلسه گفت:هدف ما تعیین تکلیف فضای آموزشی ۴۸۰۰ مترمربعی است ،که بر اساس توافقات اولیه قرار شد انجام شود.
ذوالقدر افزود: این اداره نسبت به بازدید از زمین فوق و مذاکره با معارضان اقدام نموده و به نتایج کارشناسی رسیده است.
وی اظهار داشت:این زمین در طرح جامع شهر قیدار واحد آموزشی دیده شده است, اما برخی معارضان که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کرده اند حاضر به تعیین تکلیف این زمین نیستند.
گفتنی است؛ مقرر شد در تغییر کاربری قسمتی از زمین مسکونی و باقیمانده آموزشی در نظر گرفته شود تا مشکل حل شود.
در ادامه عضو شورای شهر قیدار نیز گفت : شهرداری قیدار به خاطر حفظ کاربری آموزشی این زمین تا حدود زیادی توانسته از ساخت و ساز غیرمجاز در این زمین جلوگیری کند اما با وجود این افرادی هم موفق شده اند ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند.
صبوری افزود:در صدد هستیم تا حد امکان برای اختصاص این زمین به ساخت مدرسه حداکثر کمک و اقدامات لازم انجام شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا