اقتصاداخبار ویژه

۲۰۰میلیارد تومان در بخش ناباروری زوجین هزینه شده است

بیش از 20هزار پرونده درمان و خدمات تخصصی در خصوص ناباروری زوجین نابارور در سطح سازمان تامین اجتماعی داشته‌ایم و حدود 200میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام دهه فجر، در رابطه با افزایش پرداخت از جیب مردم در درمان غیرمستقیم، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با ۵۰ هزار مرکز دولتی و خصوصی قرارداد دارد و در بحث صیانت مالی از بیمه‌شدگان در حوزه درمان، سیاست کاهش پرداخت را در پیش گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰هزار پرونده درمان و خدمات تخصصی در خصوص ناباروری زوجین نابارور در سطح سازمان تامین اجتماعی داشته‌ایم و حدود ۲۰۰میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است، افزود: برای بیماران اوتیسم خدمات تخصصی درمانی در مراکز غیردولتی به صورت کاملا رایگان تعریف شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۸۶۴میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه کرده و ۲۳۴قلم دارو برای این بیماران در مجموع بیش از ۷میلیون نسخه برای ۱۵۰هزار نفر انجام شده است، تصریح کرد: همه خدمات درمانی بیماران خاص مانند تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی در بخش بستری و سرپایی با تعرفه دولتی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در سال‌جاری بیمه بیکاری افزایش ۴ درصدی داشته است، افزود: شرایط اقتصادی قدرت تاب‌آوری واحدهای کارگاهی و صنعتی کوچک را پایین آورده و همین امر موجب افزایش بیمه بیکاری شده و تعداد آن از ۲ هزار و ۳۵۵ نفر به ۲ هزار و ۴۵۰ نفر افزایش پیدا کرده است.
عزیزخانی افزود: سازمان تامین اجتماعی در دو شاخه بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویی فعال بوده که در بیمه زنان خانه‌دار ۸ هزار و ۳۳۴نفر و دانشجویی ۷۵۰ نفر را زیرپوشش قرار داده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در مستمری‌بگیران تا آبان سال گذشته با افزایش ۵ درصدی مواجه بودیم که در مجموع به ۱۰ هزار و ۹۷ نفر رسیده است.
عزیزخانی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم وضعیت سازمان تامین اجتماعی بحرانی بود که عمده مشکلات آن استقراض انباشته شده از بانک‌ها بود که برای پرداخت بدهی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ مجموعا از محل دیون دولت به سازمان ۱۷۰ هزار میلیارد تومان وصول شد.
وی درباره بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تا فروردین سال جاری ۷۵ میلیون تومان به صورت اوراق و ۳۲ میلیارد تومان به صورت نقدی تسویه شده و بدهی سازمان به دانشگاه علوم پزشکی استان ۷۰ میلیارد تومان و به مراکز غیردولتی ۵۵ میلیارد تومان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: تا آبان ماه سال جاری ۸۱۰ مورد تقسیط بدهی شرکت‌ها را داشتیم و ۷۷ میلیارد تومان تا آبان ماه در قالب وام قرض‌الحسنه تا ۳۶ ماه برای حمایت از شاخه‌های اقتصادی استان اختصاص داده‌ایم.
عزیزخانی درباره بدهی روغن نباتی جهان گفت: این شرکت در سطح کشور ۱۵ میلیارد تومان و در استان ۹ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و بیش از ۸۸ نفر از کارگران این شرکت از بیمه بیکاری استفاده می کنند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بیمه دانشجویی برای بازنشستگی و از کارافتادگی شخص دانشجو است یادآور شد: اما دانشجویان می‌توانند در صورت تایید کفالت، افراد تحت تکفل خود را نیز تحت پوشش قرار دهند که در این صورت برای تحت پوشش درمان قرار گرفتن، باید مبلغ سرانه درمان برای هر فرد پرداخت شود.
وی بیان کرد: ۷۵۰نفر از دانشجویان استان زنجان نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا