دسته بندی نشده

مسجد ولیعصر(عج)زنجان، میزبان پیشروان مبارز و انقلابی

به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شب خاطره‌ای با حضور مبارزان انقلابی و خانواده‌های شهدای زنجان در مسجد ولیعصر(عج) زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، شب خاطره مسجد حضرت ولیعصر(عج) بعنوان یکی از پایگاه‌های تأثیرگذار در وقایع انقلاب شامگاه روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ در مسجد حضرت ولیعصر(عج) زنجان برگزار شد.

گفتی است، مسجد حضرت ولیعصر(عج)؛ بعنوان یک مکان معنوی، مرکز آغازین شکل‌گیری حرکت‌های مردمی در مبارزه با ظلم و ستم به‌ویژه در دوران پهلوی، جزء اولین و مهم‌ترین ستون‌های انقلابیون مبارز محسوب می‌گردید که این مسجد را در دوران انقلاب پشتوانه‌ خود قرار داده بودند. در این مسجد مبارزین و پیشروان انقلاب با ایجاد حرکت و آگاه‌سازی بصورت خودجوش، توانسته بودند هسته‌های اولیه مبارزات انقلابی را شکل‌دهی و سازمان‌دهی کنند و جوانان و نوجوانان زنجانی که از مبارزین و پیشروان انقلاب بودند با حضور شبانه خود در این مسجد به پیاده‌کردن سخنرانی‌های امام راحل از روی نوارهای کاست می‌پرداختند، همچنین یکی از راهپیمایی‌های انقلابیون برعلیه رژیم پهلوی از این مسجد آغاز شده است، به همین منظور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان هر سال در ایام مبارک دهه فجر با گردهمایی انقلابیون زنجانی در این مسجد به برگزاری شب خاطره مسجد حضرت ولیعصر(عج) اقدام نموده است که امسال نیز برای چهارمین سال متوالی این مراسم در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در مسجد حضرت ولیعصر(عج) زنجان برگزار کرد.

در چهارمین شب خاطره‌ مسجد ولیعصر(ع) که منیره قریشی از بانوان مبارز و سیدعلاء موسوی از فعالان انقلاب در سال‌های ۵۷ و امیر سرتیپ خلبان واعظی؛ جانباز ۷۰ درصد و از همرزمان شهدای خلبان علی‌اکبر شیرودی و احمد کشوری حضور داشتند. راویان به روایت خاطراتی از وقایع و رویدادهای انقلابی در استان زنجان و حضور انقلابیون زنجانی در راهپیمایی‌های مردم زنجان بر علیه رژیم شاهنشاهی پرداختند.
مداحی و حمد و ثنای مقام والای شهدای انقلاب توسط مداح اهل‌بیت حاج سیدیوسف شبیری از دیگر برنامه‌های این شب خاطره بود. این مراسم با هدف تجدید بیعت با آرمانها و ارزشهای حضرت امام(ره) و رهبر معظم (مدظله العالی)، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بیان و ثبت و ضبط ایثار و فداکاری جوانان دوران انقلاب و انتقال آن به نسل جدید به همت حوزه هنری و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، هیئت فاطمیون و پایگاه ۴۴ حضرت ولی عصر(عج) زنجان برگزار شد. همچنین در پایان مراسم با مطرح کردن سوالاتی از بین خاطرات راویان مسابقه‌ای نیز برگزار گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا