اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

لزوم افزایش مشارکت مردم در سنت حسنه وقف  

لزوم افزایش مشارکت مردم در سنت حسنه وقف

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مشارکت مردم در مسئله وقف زمینه حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را فراهم می کند و باید این سنت حسنه را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام کرمی گفت: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: همزمان با روز دوشنبه ۱۲ مهر ماه آغازین روز دهه وقف روزشمار فعالیت های دست اندکاران سنت حسنه وقف اعلام شد و تلاش خواهیم کرد تا زمینه ترویج این فرهنگ در جامعه مهیا شود.

وی اظهار داشت: آغازین روز دهه وقف از دوشنبه ۱۲ مهرماه با عنوان وقف، رسانه، تکریم واقفان خیر اندیش، سه شنبه ۱۳ مهرماه با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت، چهارشنبه ۱۴ مهرماه، وقف خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه، پنجشنبه ۱۵ مهرماه وقف، بقاع متبرکه ترویج فرهنگ زیارت خواهد بود.

حجت الاسلام  کرمی عنوان کرد: جمعه ۱۶ مهرماه با عنوان وقف کاهش آسیب های اجتماعی، شنبه ۱۷ مهرماه با عنوان وقف توسعه فرهنگی و تمدن اسلامی، یکشنبه ۱۸ مهرماه با عنوان وقف توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و موسسات دانش بنیان، دوشنبه ۱۹ مهرماه با عنوان وقف سلامت و بهداشت جامعه، سه شنبه ۲۰ مهرماه با عنوان وقف استغال و تولید و چهارشنبه ۲۱ مهرماه با عنوان وقف جمعی توسعه مشارکت های اجتماعی آخرین روز دهه وقف است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با حضور و مشارکت عموم مردم در احیا این سنت حسنه بتوانیم بسیاری از مسائل جامعه را با فرهنگ وقف رفع کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: وقف می تواند مروج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه باشد و با تقید به این فرهنگ می توان بسیاری از معضلات پیش آمده از تهاجم فرهنگی را با این سنت حسنه حل و فصل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا