سیاسی و اجتماعی

پاکسازی پارک شهری گاوازنگ زنجان از سوی فعالان زیست محیطی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجازنجان، همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین، برنامه پاکسازی بخشی از پارک شهری گاوازنگ زنجان برگزار شد.
مجید معانی، رئیس اداره جنگلکاری، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حاشیه این مراسم گفت: این برنامه با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان در منطقه پارک شهری گاوازنگ به عنوان یکی از تفرجگاه های مهم شهر زنجان برگزار شد. وی با ابراز تاسف از انباشت زباله ها در این منطقه تفریحی شهر افزود: امید داریم با حضور تشکل های دوستدار محیط زیست و فرهنگسازی در این رابطه شاهد دیدن چنین صحنه هایی در نقاط شهری نباشیم.
معانی با تاکید بر اینکه عموم مردم باید از ریختن زباله در اماکن عمومی خودداری کنند، درباره اوضاع این پارک شهری اضافه کرد: این پارک وضعیت خوبی ندارد، درختان سالهاست آبیاری نشده و زباله موجود پای درختان و جوی های آب باعث خشکیدگی تعداد زیادی از درختان شده است.
این فعال محیط زیست، با اشاره به پاکسازی مجموعه گاوازنگ از زباله توسط کارگران، گفت: در روزهای گذشته دو کامیون زباله از گاوازنگ جمع آوری شده که این میزان حجم بسیار بالایی است.
معانی، در صحبت هایش از انجمن حمایت از بیماران کلیوی برای همکاری در برگزاری مراسم پاکسازی این پارک شهری تشکر کرد و برگزاری این قبیل مراسم ها را در اعتلای فرهنگ دوستی با محیط زیست و محیط شهری بسیار مهم دانست.
دراین مراسم تعدادی از دوستداران و ‌حامیان انجمن حمایت ازبیماران کلیوی، پیمان فقیه معاون‌فنی منابع طبیعی استان ، مریم مختاری رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان و تعدادی از کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان حضورداشتند.
گفتنی است،مسئولیت حفظ و نگهداری از پارک گاوازنگ از سازمان همیاری شهرداری های استان به رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی استان واگذار گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا