اقتصاد

تولید برخی اقلام دارویی برای اولین بار در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،در دومین روز از ایام الله دهه فجر ، شرکت دارویی کیمیا زیست پارسیان به عنوان نخستین واحد تولید دارو در استان با حضور استاندار، امام‌ جمعه زنجان، مدیر کل سازمان صمت استان و دیگر مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در این مراسم محسن افشارچی با بیان اینکه پیگیر توسعه زنجیره‌های ارزش در صنعت استان هستیم اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که قیمت تمام شده محصولاتی که از استان خارج می‌شود را به حداقل برسانیم و لازمه آن توسعه زنجیره‌های ارزش افزوده است.
وی با بیان اینکه هدف ما این است که سبد صنایع در استان متنوع باشد بیان کرد: خوشبختانه با افتتاح این واحد صنعتی جدید، یک گام دیگر به متنوع شدن سبد صنایع برمی‌داریم و این یک مسئله مهم برای صنایع استان است.
استاندار زنجان گفت: وقتی از سمت شرق وارد استان می‌شویم شاهد صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد، سلولوزی، الکترونیک برق ، مقوا سازی، شوینده هستیم که نشان دهند این است که سبد صنایع استان نسبت به چند سال قبل متنوع شده است و جای خرسندی دارد.
وی افزود: صنعت دارویی، دارای فرایند دقیق و ساز و کار خاص و دارای سیستم‌های دقیق است و همچنین با توجه به تعداد ذرات و حجمی که باید در هوا معلق باشد دارای سیستم‌های تهویه بسیار مناسب، درست و دقیق است.
افشارچی گفت: امیدوار هستیم این واحد صنعتی به صورت رسمی وارد تولید ثروت در استان شود و با توجه به توافق‌هایی که با خارج از کشور در حال انجام است بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم.
وی افزود: با توجه به ظرفیت این مجموعه در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه و با توجه به موجود بودن رشته‌های آن در دانشگاه علوم پزشکی امکان ایجاد تولید ثروت را دارد.
در ادامه وحید سقطچی مدیر عامل شرکت کیمیا زیست پارسیان گفت: در سبد کالای این شرکت برخی از اقلام دارویی برای اولین بار است که تولید خواهد شد و امیدوار هستیم با این کار بتوانیم گامی در جهت خودکفایی برداریم.
وی افزود: با راه اندازی کلیه خطوط این واحد به طور مستقیم بالغ بر ۲۰۰ شغل و غیر مستقیم چند صد شغل ایجاد خواهد شد.
سقطچی بیان کرد: با توجه به رعایت استانداردهای بین المللی امیدوار هستیم در آینده نزدیک موفق به اخذ گواهینامه بین المللی گردیم تا در امر صادرات تسهیلات لازم ایجاد شود.
وی با بیان اینکه به دنبال ارزش‌ آفرینی هستیم تا بتوانیم جامعه خود را از تولید این محصولات بهره‌مند کنیم گفت: ۸۰درصد سرمایه گذاری انجام شده و در ۲۰درصد باقی مانده به همکاری و حمایت مسئولان نیاز داریم تا زنجیر ارزشی این واحد تولیدی تکمیل گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا