اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

شورای شهر یا شورای شهرداری!؟

شوراهای شهر، شوراهای شهر نیستند و شوراهای شهرداری ها هستند در حالی که باید نمایندگان منتخب مردم به عنوان پارلمان شهری در تمامی امور شهری و مردم شهر دخالت داشته و نظارت کنند و امور شهر را به نمایندگی از مردم مدیریت کنند و شوراها فقط بر شهرداری ها نظارت دارند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، شهردار زنجان در حاشیه آیین افتتاح گذر گردشگری اشراق زنجان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به رویداد تعالی حکمرانی شهری، گفت: رویداد تعالی حکمرانی شهری به صورت یک ابتکار با هدف تغییر رویکرد در برنامه‌ریزی شهری توسط وزیر کشور برگزار شد که در این رویداد از ۱۲ شهر برتر جهت ارائه عملکرد و برنامه دعوت شده بود.
دکترعلیرضا فیروزفر با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از اهم عملکرد شهرداری‌ها و اهم برمانه های تحولی شهرها در سال گذشته، افزود: در این نمایشگاه ۱۲ شهر کشور برنامه های عملکردی و تحولی خود را در حضور وزیر کشور ارائه کرده بودند که از چند شهر برتر جهت ارائه برنامه تحولی تعالی حکمرانی شهری دعوت شد.
وی با اشاره به اینکه به عملکرد شهرداری زنجان در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: شهرداری زنجان به عنوان سومین شهر برتر بر روی استیج برنامه ارائه طرح کرد.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه کلیات این برنامه مدیریت یکپارچه شهری و لزوم تحقق آن در زمان فعلی بود، تصریح کرد: شهرداری‌ها با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که قوانین دست و پاگیر در شهرداری‌ها را گیر انداخته است و باید حتما یک تحولی در مدیریت شهری روی دهد.
دکتر فیروز فر با اشاره به اینکه نظارت شوراهای شهر افزود: در حال حاضر شوراهای شهر، شوراهای شهر نیستند و شوراهای شهرداری ها هستند در حالی که باید نمایندگان منتخب مردم به عنوان پارلمان شهری در تمامی امور شهری و مردم شهر دخالت داشته و نظارت کنند و امور شهر را به نمایندگی از مردم مدیریت کنند و شوراها فقط بر شهرداری ها نظارت دارند و شوراها در امور دستگاه‌های مداخله‌ کننده در امور شهر، دخالتی ندارند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهر مدیری به آن معنا ندارد و شهرداری باکوله‌باری از مسئولیت ‌ها، اختیار کافی را برای مدیریت شهری ندارد، اظهار داشت: در اجرای پروژه‌ها مشکلاتی وجود دارد که دستگاه‌های متعدد در این مشکلات دخیل هستند که این مشکلات لزوم اعمال مدیریت یکپارچه شهری را ایجاب می‌کند که این مهم در برنامه رویداد تعالی حکمرانی شهری توسط شهرداری زنجان ارائه شد که مورد توجه حاضرین برنامه قرار گرفت، که نتیجه یک سال تلاش شهرداری و شورای شهر زنجان در سال ۱۴۰۱ است.
دکتر فیروزفر با اشاره به افتتاح گذر تفریحی اشراق گفت: گذر اشراق به عنوان یک المان و عنصر دیگر از پازل تعریف شده به عنوان تفرجگاه تبدیل شده است که دربین بین دو گذر گردشگری ملت و اشراق یک تفرجگاه دیگر به نام پارک آرامش در دست طراحی است که می‌تواند فضای استراحت،گفت‌وگو و انجام اقدامات هنری سالمندان و شهروندان باشد.
وی در ادامه با اشاره به بهسازی بازار زنجان گفت: در حوزه گردشگری ایجاد گذرگاه های گردشگری، حذف فاضلاب شهری از زنجانرود و ساماندهی آن با ساحل سازی، طراحی انجام شده برای خانه بوران، تکمیل بهسازی بازار زنجان و توریسم لاین و سبزه‌میدان در حال تبدیل به ایران کوچک به لحاظ صنایع دستی کشور از جمله برنامه‌های تحولی تعریف شده برای این شهر است.
دکتر فیروز فر در ادامه با اشاره به اینکه به مکانیزه کردن پسماند و تفکیک از مبداء و ساماندهی سایت “مهتر” افزود: ترافیک روان‌سازی در غرب شهر زنجان با هزینه هزار میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی آن انجام شد که با این طرح تحولی مشکلات حادث در آینده برطرف می شود.
فیروزفر با اشاره به انجام مطالعات ترافیکی در هسته مرکزی شهر، گفت: با این مطالعات انجام شده گره‌های ترافیکی شهر زنجان حل خواهد شد.
وی اظهار داشت: بازارچه‌های محلی در دست طراحی است که بعد از طراحی و احداث این بازارچه‌ها به اشتغال و تنظیم بازار کمک همزمان خواهد شد.
شهردار زنجان با اشاره به زندان زنجان افزود: یکی از چالش های شهر زنجان انتقال پادگان و زندان مرکزی به خارج شهر است، که در حال پیگیری هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا